OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
”Karlshamn Energi ska vara det starkaste varumärket och det naturliga valet när hushåll och företag i regionen väljer energi och bredbandslösningar.”
Inom Karlshamn Energi arbetar vi efter denna vision och utifrån ledstjärnorna nöjda kunder, rätt kvalitet, god ekonomi, bra miljö och arbetsmiljö. Vår verksamhet bedrivs inom fyra olika affärsområden: Värme, Elnät, Bredband och Elhandel. Karlshamn Energi är ett mycket stabilt och utvecklingsinriktat företag. Vi är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001. Bolaget omsätter ca 225 miljoner kronor per år och har 43 anställda.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
I rollen som Controller kommer Du att vara ett proaktivt stöd till verksamheten i ekonomiska frågor och arbeta med finansiella uppgifter inom ekonomi-funktionen.
Arbetsuppgifterna och ansvarsområdet för Controllern innefattar att proaktivt jobba gentemot verksamheten i ekonomiska frågor när det gäller budget, prognoser, uppföljning, bokslut, årsredovisningar, inköp/upphandlingar, systemansvar/systemhantering ekonomisystemet samt att delta i det operativa arbetet med elhandel och energiskatter.
Våra förväntningar på Dig är att Du är initiativtagande, strukturerad, affärsmässig och kommunikativ. Du har en mycket god analytisk förmåga vilket gör att Du ser sambanden och helheten i verksamheten.
Du kommer att ingå i Ekonomifunktionen som består av tre medarbetare där Din chef är Administrativa Chefen.
Din profil:
Du har relevant högskoleutbildning inom företagsekonomi. Du behöver ha goda kunskaper inom extern- och internredovisning samt inom controlling. Du har vidare mycket goda kunskaper i ekonomisystem. Det är meriterande om Du har arbetat med affärsmässig, kundnära verksamhet och har erfarenhet från energibranschen.
Som person är Du öppen och kommunikativ, vilket är viktigt då Du kommer att ha mycket kontakt med olika medarbetare i verksamheten. Du är utvecklingsinriktad och har en vilja att bidra till verksamhetens och Din egen utveckling samt står för ett affärsmässigt ”tänk”.
Ansök redan idag!:
Vi söker Dig som är lockad av att jobba med dessa utmaningar i en bransch som präglas av stor förändring med både möjligheter och utmaningar. Genom affärsområdenas olika förutsättningar, är tjänsten både mångfacetterad och varierande samt ställer stora krav på kompetens.
Vi jobbar med ett löpande urval och kommer att använda oss av personlighetstester som en del i rekryteringsprocessen. Tillträde omgående efter överenskommelse.
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar emot din ansökan via databasen. Har du frågor så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare som är Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på ola.johansson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84