OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sardus Chark & Deli AB är marknadsledare på leverpastej i Sverige och vi har även en marknadsledande ställning på premiumskinkor och kallrökt korv.Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg och i våra produktionsenheter i södra delarna av Sverige tillverkas tillsammans ca 10 000 årston.Antalet anställda är ca 375 och årsomsättningen uppgår till ca 900 miljoner kronor. Sardus Chark & Deli AB behöver förstärka sin ekonomifunktion med en erfaren Controller.Huvudsakliga arbetsuppgifter: .Kostnads- och intäktsanalys .Lönsamhetsstyrning .Business Controlling .Analytisk ekonomisupport till marknads/försäljningsledning Då arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med marknads/försäljningsledning med beslutsstöd åt dessa, krävs det att du har hög social kompetens med god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga.Du är drivande, självständig, pro-aktiv, analytisk, resultatorienterad och har god samarbetsförmåga. Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande och har 5-6 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomistyrning.Har du erfarenhet från fast moving consumer goods samt från bokföring/redovisning ses detta som en merit. Du behärskar engelska obehindrat i såväl tal som skrift.Vi förutsätter att du är skicklig i Excel och kan göra kalkyleringar och presentationer.Du skall även ha vana av arbete från större affärssystem. Tjänsten rapporterar till VD och har även ett nära samarbete med koncernens ekonomifunktion.Tjänsten kräver cirka 30 resdagar per år inom Sverige.Du kommer att arbeta i ett dynamiskt företag, med stora möjligheter till personlig utveckling.Vi vill ha din ansökan omgående på www.adecco.se då vi arbetar med löpande urval.Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Soledad Gnosspelius på tel. Adecco är ett auktoriserat bemmaningsföretag.