OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TioHundra sjösattes den 1 januari 2006 av Stockholms läns landsting och Norrtälje kommun genom att man bröt ut omsorgen från kommunen och hälso- och sjukvården från landstinget. Beställaransvaret ligger på en särskild politisk beställarnämnd, TioHundranämnden, medan ansvaret för att producera den vård och omsorg som nämnden beställer, utföraransvaret, ligger på ett kommun- och landstingsägt vårdbolag, TioHundra AB och på privata aktörer som tillhandahåller olika tjänster inom vård och omsorg. Tiohundras unika samverkansmodell sätter medborgarna i fokus! TioHundra i Norrtälje är en unik samverkansmodell i Sverige med ett samlat grepp om all vård och omsorg i kommunen. Nu tar vi nästa steg för att kunna tillgodose medborgarnas behov av effektiva helhetslösningar i ett gränslöst samarbete över de gamla kommun- och landstingsgränserna. TioHundranämnden beslutade i september om verksamhetsplanen för de närmaste åren vilken är startsignalen för att gå in i en konkret genomförandefas. Det innebär att vi snabbt behöver stärka kompetensen på beställarsidan. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER För att möta TioHundras nya utmaningar söker vi en driven controller. Som controller på TioHundra kommer du tillsammans med tre kollegor att arbeta med löpande redovisning och månadsbokslut. Du kommer också att arbeta med rapportering till ledning, prognoser, budget, nyckeltal och statistik. Du är organisationens expert inom controllerinriktade aktiviteter och arbetar kontinuerligt med att analysera och följa upp nuvarande verksamhet samt kommande strategier och planer. Du håller dina "deadlines" och ser till att få in dina rapporter i tid. Det är viktigt för oss att du är en person som har förmågan att ta eget ansvar. Som person är du trygg i dig själv, tydlig och rak i dialogen, har prioriteringsförmåga och kan gå ner i detaljer när det behövs. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper som vi bedömer likvärdiga.