OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega. Vi söker en erfaren och drivande controller till en av våra kunder. Kunden står inför att införa en rad nya processer för ekonomistyrning, ett nytt analysverktyg och en förändrad kodplan. Detta kommer att innebära stora förändringar och de behöver därför förstärka controllerfunktionen under 6-9 månader. Arbetet kommer att utföras i nära samarbete med ordinarie controller och ekonomichef. Arbetsuppgifter: Din roll blir att tillsammans med ordinarie controller driva utvecklingen inom controller-området och säkerställa att den ordinarie verksamheten fungerar väl samtidigt som mycket fokus kommer vara på de nya processerna och rutinerna. Inom controllerns ansvarsområde finns bland annat följande huvudaktiviteter: - Affärsplan - Mätning och styrning - Processledare för priskalkylaretet samt ansvar för fördelningsnycklar - Processledare för budgetprocessen tillsammans med redovisningsansvarig - Rutiner för resultatuppföljning, månadsbokslut och prognoser - Metod för redovisning/uppföljning av kostnader Utbildning/Erfarenhet: Du bör därför ha flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete som controller. Du är minst högskoleekonom. Att du har god förståelse för ekonomi- och uppföljningssystem ser vi som en självklarhet liksom förmågan att arbeta i Office program såsom Excel och PowerPoint. Har du erfarenhet av att arbeta med implementering av analysverktyg (Cognos) så är det en fördel. Då du kommer ha kontakt med många, kommunicerar du väl i tal och skrift. Personliga egenskaper: Du är mål- och resultatinriktad och arbetar med hela verksamheten som fokus. Du är noggrann när det gäller och har förmågan att prioritera. Du tar ansvar och driver dina ansvarsområden. Du har god samarbetsförmåga. Du ser lösningar snarare än problem. Då behovet är omgående ange gärna i din ansökan när du har möjlighet att tillträda. Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström