OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningstjänsten Västra Blekinge söker medarbetare med ansvar för ekonomi och övrig administration. Kansliet förfogar över 1,5 assistent där controllern leder och fördelar arbetet. Arbetsuppgifter: Som controller ansvarar Du för planering, ledning och vidareutveckling av Räddningstjänstens ekonomiska processer. Detta innebär t.ex. att medverka i budgetprocessen, presentera och förklara det ekonomiska läget, sammanställa bokslut, årsredovisningar och statistik samt ansvara för den övergripande resurssamordningen. Ett prioriterat område är arbetet med att ta fram analysverktyg för nyckeltal och jämförelseanalyser. Övriga arbetsuppgifter är personalekonomi, förhandlingar och stöd i personaladministrationen. Du ingår i räddningstjänstens ledningsgrupp. Personlig profil: Vi tror att Du har ekonomisk högskoleutbildning eller har skaffat Dig motsvarande erfarenhet från ekonomiskt arbete. Vi tror att Du har lätt för att kommunicera och har en god analytisk förmåga. Du är flexibel och gillar varierande arbetsuppgifter, har mycket god samarbetsförmåga och förmåga att se och förklara kopplingen mellan ekonomi och verksamhet. Personen vi söker är prestigelös och drar nytta av fördelarna med lagarbete. Du ska också vara öppen och utåtriktad och ha lätt för att möta människor inom och utom organisationen. Organisationen består idag i huvudsak av manliga medarbetare varför vi gärna ser att vi blir fler kvinnor i organisationen.