OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.
Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!
Vi söker nu en Controller Assistant till ett av våra team inom Customer Operations.
Om teamet
Teamet består av 20 medarbetare fördelat på två handläggargrupper, leveransspecialister, systemspecialister och Team Manager. Vårt uppdrag är att hantera kundernas hela flöde inom tjänsterna faktura, delbetalning, kontokrediter och lån. Vi strävar efter att hela tiden utveckla och förbättra arbetssätten och tjänsterna, tillsammans med våra kunder utvecklas vi.
Din roll
Som Controller Assistant ansvarar du för följande:
Du stöttar controllerfunktionen med framtagande och ekonomisk analys av underlag för debitering, intäktsflöden och andra resultatpåverkande poster. I rollen arbetar man för ett ökat samarbete mellan ekonomiavdelningen och Customer Operations samt kontinuerligt verka för verksamhetsförbättringar i form av ökad kontroll, uppföljning och kvalitetsförbättringar i processer och arbetssätt inom enheten. I rollen ingår även att löpande dokumentera förbättringsåtgärder och resultatet av dessa. Att hantera löpande bokföring samt genomföra avstämningar och utredningar av bokföringsflöden och huvudbokssaldon Att ta fram underlag till revisorer Att vara delaktig i arbetet kring månadsbokslut Att aktivt bidra till att utveckla och förbättra verktyg och processer inom avdelningen samt att delta och bidra i utvalda utvecklingsprojekt inom avdelningen. Att stötta företagets controller med rapportering, analys samt verksamhetsförbättring. Att kontinuerligt verka för kunskapsspridning inom och mellan team, enheter
Din kompetens
Gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med arbete inom ekonomiområdet samt mycket goda kunskaper inom redovisning. Mycket god kunskap i Excel, ekonomisystem och MS officepaketet. Mycket god kunskap i svenska samt engelska i tal och skrift. God samarbetsförmåga och serviceinriktad
Meriterande
Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi
Som person är du:
Affärsmässig ; Agerar affärsmässigt. God kunskap och förståelse för kundens och PayEx affärsverksamhet, produkter & tjänster. Organiserad; God förmåga att organisera, strukturera och driva sitt eget arbete och andras arbete och göra prioriteringar inom arbetsområdet. Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Customer Operations - vårt uppdrag
Customer Operations är indelad i 4 enheter som var och en för sig ansvarar för hela levereraprocessen inom sina ”tjänsteområden”. Utöver dessa 4 enheter finns det två stödfunktioner som ansvarar för planering, kontroll respektive utveckling av verksamheten. Customer Operations består av ca. 220 medarbetare och funktionen är etablerad i PayEx alla länder Danmark, Finland, Norge och Sverige.
Varje enhet har mellan 40-60 medarbetare fördelade på ett antal team om i snitt 15-20 medarbetare i varje. Varje teams uppdrag är att:
Säkerställa en kundleverans som är i enlighet med inkommande avtal och SLA. Ansvara för huvudprocessen Leverans – från kundavtal till betald leverans. Vara proaktiv i produkt-, kund – och processutveckling i nära samarbete med Sales, Product och IT. Säkerställa att leverans och utveckling sker i enlighet med marknadens krav på operationell effektivitet, kvalitet och service.
Ansökan
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Ansökningarna kommer att behandlas löpande men sista ansökningsdag är 2016-11-30.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53