OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Till en av våra framgångsrika kunder, som är en global industrikoncern med huvudkontor i Göteborg, söker vi nu en inköpscontroller, Global Purchasing. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i oktober. Poolia är möjligheternas företag. Förutom att vara en arbetsgivare och rekryterare är vi också en karriärpartner. Till oss kommer människor från olika bakgrunder med olika framtidsdrömmar för att utvecklas och gå vidare i sina karriärer. Som företag får vi därför vår styrka från våra drivna och entusiastiska konsulter. ARBETSUPPGIFTER The Global Purchasing Controller works in a multicultural environment handling both operational and financial matters. The role covers both supporting the Purchasing Vice President as well as reporting to the manager for G2P Business Control. The main task in this position is to translate the operational targets and activities to financial figures. This is done working closely to and be part of the Purchasing management team. Another important role is make sure that the purchasing department works according to financial guidelines, policies and procedures set by the organization. The Purchasing controller is the Purchasing managers right hand when it comes to steering the purchasing activities with financial and operational targets and objectives. Main responsibilities: - co-ordination and supervision of the business plan and the forecasting processes. Monthly financial reporting - establishment, implementation and follow-up of Performance Indicators (PI:s and KPI:s) - control and follow-up of cost reduction targets for purchased material - monthly reporting of purchasing results - support in preparing investment requests, including make or buy and profitability calculations - member of the Purchasing Controllers Council (PCC) - member of the Global Purchasing management team - responsible for training and education activities regarding Purchasing Financial Issues. UTBILDNING/ERFARENHET You have/are: - university degree in Business administration or equivalent in experience - knowledge and experience from Global Purchasing operations - good communication and cooperation skills - target oriented with proactive approach - integrity and open attitude. FÖRETAGSPRESENTATION Poolia erbjuder marknadens bästa konsulter, och i de kundundersökningar vi genomför får Poolia mycket höga kvalitetsbetyg. Som anställd på Poolia utgör du och din kompetens företagets viktigaste resurs. Företagets strategi för att locka till sig och behålla kompetent personal är naturligtvis att erbjuda intressanta uppdrag, men också att erbjuda goda utvecklingsmöjligheter. Det är viktigt att alla medarbetare kan utvecklas både kompetensmässigt och personligen i sitt yrke. Vi erbjuder därför våra konsulter utbildningar, personliga utvecklingssamtal samt att ta del av intressanta föreläsningar och seminarier.