OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du hoppa på ett uppdrag som controller där du får en viktig stöttande funktion för en förvaltning i Göteborg? Då har vi den perfekt rollen för dig!
Om uppdraget
Vi söker vår nästa ekonom för ett konsultuppdrag i Göteborg. Tillträde för uppdraget är omgående efter genomförd rekryteringsprocess och kommer sedan preliminärt pågå till 29 december med chans till förlängning om en månad. Tjänsten är på heltid, 100% och genomförs under kontorstid.
Kunden är verksam inom den kommunala sektorn och arbetar med bland annat utveckling av klimatsmarta lösningar för fordon, maskiner och varutransporter inom kommunen. De arbetar ständigt mot förbättring av detta och söker efter nya innovativa lösningar.
Dina arbetsuppgifter
Under detta uppdrag kommer du till en kommunalt styrd förvaltning och i rollen som controller stöttar du upp i arbetet kring analyser och beräkningar, samt dokumenterar anvisningar och principer. Vi söker dig som är trygg med att driva uppdrag framåt och som kan arbeta ur ett affärsmässigt perspektiv på en hög nivå. Då du kommer in som en stödperson för befintlig personal på förvaltningen kommer arbetet kräva ett bra samarbete och en god intern kommunikation. Förvaltningen arbetar med att bidra till en hållbar utveckling inom staden som du då blir en del av.
Dina kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig utbildning
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller
- Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och uppföljningssystem
- God erfarenhet i att dokumentera processbeskrivningar, anvisningar och liknande.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
- Erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)
Meriterande
- Goda kunskaper i Hypergene
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-23
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 194 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson