OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en controller till ett kommunalt uppdrag i Örebro. Sök tjänsten redan idag!
Om uppdraget
Detta uppdrag förväntas starta så snart som möjligt och sedan pågå till och med 29 mars 2024, med chans till förlängning. Tjänstgöringsgraden är på heltid 100% och utförs på plats i kundens lokaler under upplärningsperioden, sedan finns det möjlighet till distansarbete. Arbetstiderna utgår från 8-17 med viss flexibilitet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter på kommunens upphandlingsavdelning. Detta innefattar bland annat uppföljning av avtal och inköp samt administrativ hantering av avtalens administrativa avgift.
Utöver detta förekommer:
- samarbete med upphandlare och ta fram arbetsrutiner för hur rapporter och resultat av kontroller ska användas i upphandlingsarbetet
- omvärldsbevakning i form av att ta fram underlag och statistik inför olika typer av beslut som ex. kostnads-, leverantörs- och marknadsanalyser
Vi söker dig som självständigt kan handlägga och leda utredningar inom olika verksamhetsområden. För detta ser vi att du är en trygg och stabil person med en god förmåga i att arbeta både självständigt och i team.
Dina kvalifikationer
- Högskoleexamen om 180 hp med inriktning ekonomi, juridik eller motsvarande
- Tidigare arbetslivserfarenhet som Controller
- Erfarenhet eller kunskap inom lagen om offentlig upphandling, juridik, inköp och avtalsrätt/avtalsanalys
- Erfarenhet av att driva arbetet med avtalsuppföljning och avtalsanalys
- God kommunikativ förmåga och kunna utrycka sig väl på svenska i såväl tal som skrift
- Lätt kunna sätta dig in i ditiala arbetssätt och systemet, fram överallt Excel.
- Noggrann och strukturera
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-20
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson