OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomienheten ingår organisatoriskt i kommunledningskontoret. Enheten består av 12 personer och ansvarar för löpande ekonomiadministration, sammanställning och utveckling av kommunens årsbudget, budgetuppföljning, prognoser samt årsredovisning. Enheten hanterar vidare finansierings, upphandlings och försäkringsfrågor samt likviditetsförvaltning. Kommunledningskontoret söker Controller - inköp Ref nr 2008.017/KLK Vi söker en controller som skall arbeta med inköp för att sänka kostnaderna. Arbetet är koncernövergripande. Arbetsuppgifter Arbetet består av att kontrollera att kommunens inköp görs på rätt sätt och följa upp inköpsvolymerna och utnyttjandet av gällande avtal. Att initiera nya upphandlingar och dokumentera inköpsprocessen är andra arbetsuppgifter. Det är också viktigt att hålla kontakten med kommunens förvaltningar och månadsvis göra uppföljningar av inköpskostnader för varor och tjänster. Tjänsten innebär också att kommunicera inköpsrutiner och besparingar. Arbete med elektronisk handel och utredningar och analyser inom inköpsområdet är också en del av controllerns arbete. Kvalifikationer Vi söker dig med ekonomutbildning och gärna med erfarenhet från inköpsområdet. Du har datorvana och är noggrann, drivande och utåtriktad som person.