OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att bidra till utvecklingen på upphandlingsenheten vid införandet av den delvis nya tjänsten som Inköpscontroller.
Vår ambition är att med dig i spetsen lyfta organisationens strategiska förmåga genom att bland annat skapa, införa och utveckla arbetssätt kopplat till strategisk uppföljning av regionens avtalstrohet, avtalsförhandling och långsiktig strategiplanering inom upphandling. Du rapporterar till upphandlingschefen och ingår i upphandlingsenhetens framtida ledningsgrupp.
Du får även arbeta och bidra med:
- att utveckla modeller för upphandlingsstrategier
- uppföljning av avtalstrohet i regionens olika förvaltningar
- att utveckla IT-stödet för spendanalys
- omvärldsbevakning inom området
- underlag och analyser för beslut
- förbättringsarbete
- interna och externa nätverk inom området
Vi söker
Du tycker om att möta människor, är pedagogisk i ditt förhållningssätt och vill bidra till en kvalitativ upphandlingsprocess som i det stora perspektivet bidrar till bra vård för länets invånare. I ditt arbete har du ett professionellt förhållningssätt – du är serviceinriktad, lyhörd och strukturerad. Du behöver ha god analytisk förmåga, ett driv i utvecklingsfrågor och erfarenhet av projektledning eller liknande.
Krävs för tjänsten:
- Eftergymnasial utbildning, gärna med inslag av ekonomi, juridik eller inköp, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av spendanalys
- God analytisk förmåga
Önskvärd kompetens:
- Kunskap om offentlig upphandling
Arbetsplatsen
Vi på upphandlingsenheten genomför länsövergripande upphandlingar för hela regionen och konsulterar alla våra verksamheter i avtals- och upphandlingsfrågor.
Vi är en del av Regionservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter.
Vi och våra 7 000 kollegor på Region Kalmar län jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56