Controller inom den offentliga sektorn i Göteborg

Controller inom den offentliga sektorn i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Nu söker vi en erfaren controller till vår kund inom den offentliga sektorn med start 3 april och pågår fram till den 31 augusti med goda möjligheter till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia med en omfattning på 40 timmar/vecka.

Ekonomiavdelningen består av ca 30 medarbetare fördelat på två enheter. Ekonomiavdelningen arbetar som stödfunktion till förvaltningens verksamheter inom områdena ekonomi samt inköp/upphandling.

Inom enheten ekonomisk analys arbetar ekonomerna i team mot förvaltningens olika verksamheter. Teamen består av 3-5 medarbetare och varje medarbetare stöttar cirka 25-30 chefer.

Förvaltningens huvudkontor ligger på Zirkongatan 7.

Dina arbetsuppgifter

- Stöd till första linjens chef samt verksamhetschefer.

- Kalkylering

- Genomföra interna processer inom ekonomiavdelningen så som bokslut, intern kontroll, prognos och budget

- Stöd kollegialt i närmsta arbetsgrupp

- Internt utvecklingsarbete i ekonomiska processerna och arbete mot tre övergripande mål (rättvisande resultat, effektivt resursutnyttjande och god ekonomisk hushållning)

- Samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi

Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller

- Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och uppföljningssystem

- Goda kunskaper i MS Office

- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem

- Erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (> 50 anställda)

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2023
  • Ansök senast: 7 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024