OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vill du jobba med uppföljning, analyser, utredning och vara ett bollplank och stöd i ekonomifrågor inom fastighetsförvaltning? Då kan du vara den vi söker!
Vilka är vi?
Samhällsbyggnadskontorets uppdrag är att utveckla Norrköping för att möta framtidens behov. Här arbetar cirka 500 personer i ett nära samarbete för att hela samhällsbyggnadsprocessen ska fungera effektivt och samordnat. På uppdrag av Kommunstyrelsen, Byggnads- och miljöskyddsnämnden, Samhällsplaneringsnämnden och Tekniska nämnden, ansvarar vi för att Norrköping fortsätter växa, utvecklas och sköts om samt för att säkerställa en hållbar livsmiljö för alla, nu och i framtiden.
Avdelning fastighetsförvaltning inom samhällsbyggnadskontoret ansvarar för förvaltning av Norrköpings kommuns offentliga och kommersiella fastigheter samt inhyrda fastigheter. Till enhet fastighetsstab söker vi nu en controller. Inom enheten finns både övergripande och stödjande funktioner som bidrar till en effektiv och välfungerande verksamhet. Vi är 15 medarbetare med uppdrag inom bland annat controlling, lokalplanering, säkerhet, energi och hyresadministration.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller är du stöd och bollplank inom avdelning fastighetsförvaltning i arbetet med prognoser, budgetuppföljning och analyser av intäkter och kostnader inom verksamhetsområdet. Du tar fram ekonomiska underlag som grund för bland annat hyresavtal, avtalsuppföljningar och inför upphandlingar samt deltar i arbetet med delårs- och helårsbokslut. Du driver och medverkar i utrednings- och utvecklingsarbete inom avdelningen.
Som controller arbetar du också med lagfartshantering, likvidavräkning, fusionshandlingar m.m. som är kopplade till förändringar i vårt fastighetsbestånd. Din roll är även att vara ansvarig för uppdatering och utveckling av modulen för verksamhetsanalys i vårt verksamhetssystem Vitec.
Du har ett nära samarbete med både chefer och medarbetare inom avdelningen samt med kontorets ekonomienhet. Det finns utrymme för dig att själv utveckla arbetsuppgifter och arbetssätt för att skapa ett bra samarbete och ett gott resultat.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning, eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har en controllerutbildning eller om du har en högskoleutbildning inom fastighetsekonomi.
Du har erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska analyser och är van vid att kommunicera ekonomifrågor och ekonomiska flöden både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt. Du har kunskap om redovisningslagstiftning och om momsfrågor inom fastighetsförvaltning.
Vi ser det som meriterande om du har arbetat i fastighetssystem och med fastighetsekonomi samt om du har erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, gärna inom kommunal verksamhet.
Som person är du strukturerad, självgående och flexibel. Du arbetar gärna tillsammans med andra. I ditt arbete är du lyhörd för dina kollegors synpunkter, du kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du är van vid att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att trivas i rollen är det också viktigt att du är van vid att arbeta med komplexa frågor och att du har förmågan att analysera och komma med förslag på lösningar.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 5 december 2022
Kontakt: Enhetschef Elisabeth Hoffren, 011-15 66 26, elisabeth.hoffren@norrkoping.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.