OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allmänt
Ekonomienheten består av två sektioner; budget- och anskaffningssektionen. Budgetsektionen står för ekonomi- och verksamhetsuppföljning, redovisning, kassa- och resetjänstfunktion samt viss lönehantering. Budgetsektionen är loka-liserad i Malmö och på Rättscentrum.
Ref 2. Funktion controller ekonomi
Arbetsuppgifter
I din roll som controller kommer du att ansvara för att ta fram, sammanställa, analysera och leverera fakta- och statistikunderlag till bland annat polisled-ningens resultatdialoger och polisstyrelsens möten. Det förekommer också be-ställningsuppdrag av extern statistik till massmedia och andra externa aktörer. I en del frågor kommer du bli kontaktperson och bollplank till linjeverksamheten. Du ska vara förberedd på att även kunna presentera olika underlag i led-ningsgruppen eller i andra sammanhang.
Då sektionen ansvarar för återrapportering av resultatinformation och statistik till Rikspolisstyrelsen och övriga intressenter kommer du även att vara delaktig i detta arbete. Som ekonomicontroller arbetar du också bl.a. med budget, pro-gnos, analys, delaktighet i framtagande av myndighetens styrdokument och framtagande av nyckeltal.
Kvalifikationer
Du ska ha högskolekompetens inom t.ex. ekonomi, nationalekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande meriter samt relevant arbetslivserfarenhet inom områden som controllerverksamhet, resultatuppföljning och analys. Arbetet innehåller mycket kontakter både internt som externt därför är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har ett servicevänligt och kundorienterat förhållningssätt.
Uppdrag kan komma med kort framförhållning, varför du måste vara stresstålig och ha förmågan att snabbt ställa om och prioritera dina arbetsuppgifter. Du kan arbeta självständigt i grupp såväl som med andra aktörer. Grundkunskaper i officepaketet är ett krav. Myndigheten är en levande organisation som ständigt utvecklas och förändras därför är det viktigt att du har en vilja att utveckla verksamheten och dig själv. Vi söker dig som har intresse och engagemang för ovan arbetsuppgifter.
Meriterande
. Minst några års erfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet
. Analysverktyget QlikView
Övrigt
Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta Tf ekono-midirektör Malin Löfström Nord, 010-56 152 87
Vi förutsätter att du är väl förtrogen med Polisens värdegrund och arbetar i enlighet med denna. Värdegrunden kan du läsa mer om på vår hemsida
Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av öppenhet och är inriktad mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas till vara.
Polismyndigheten i Skåne tillämpar individuell lönesättning.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Fackliga företrädare: OFR/S: Lise-lotte Lindberg, tfn 010-56 15097, SEKO Polisen: Monica Veberg, tfn 010-56 17169, SACO-S: Petra Stenkula, tfn 010-56 16221
ANSÖKAN, bestående av personligt brev och meritförteckning (inga be-tygskopior) skickas via e-post till funktionsbrevlådan "Ansökan HR Skåne eller extern epost via ansokan-hr.skane@polisen.se, senast den 30 oktober 2013. Ange i ärenderaden Staben, vik controller, A219.979/2013. Märk även din ansökan med ref 2.