OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 9 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning.
Controllern kommer att arbeta gentemot olika sektioner inom IT-avdelningen och behöver kompetens och erfarenhet inom IT drift och IT projekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:
- Ansvara för att leda processerna för ekonomi - och verksamhetsstyrning inom områdena; legal och operativ rapportering, bokslut, anläggningar, budget och prognos, uppföljning och analys av kostnader, verksamhetsplan, målstyrning och risk för sektion Leverans
- Ansvara för projektuppföljning, att aktiveringar görs korrekt, ha kontroll på transaktionsflöden i projekten samt resultatmässiga konsekvenser av investeringarna för projekt
- Stötta vid framtagande av business case
- Ansvara för den ekonomiska granskningen av beslut och avtal samt stödja verksamheten i arbetet med leverantörsavtal och bedömning av framtida kostnadspåverkan.
- Affärsmässigt stöd samt framtagande av faktabaserade beslutsunderlag.
- Utbilda nya användare i ekonomi- och verksamhetsstyrning (inklusive system).
- Bidra till verksamhetsgemensam ekonomistyrning samt följa upp att beslutade rutiner efterföljs.
- Arbeta utifrån kundens, strategier, beslutade arbetssätt och rutiner.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleexamen i ekonomi eller civilingenjör
- Minst 2 års erfarenhet av redovisning/bokslut
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som IT controller
- Minst 4 års erfarenhet av projektuppföljning inom IT projekt
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström