OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en till medarbetare till vår Programavdelning Internationellt, med fokus på kvalitetssäkring utifrån budget och ekonomi.
Arbetsuppgifter
Som controller ansvarar du för finansiell analys, granskning och uppföljning av Erikshjälpens programverksamhet både internationellt och i Sverige. Du arbetar tillsammans med ytterligare en controller och ansvarar för rapportering till ett antal externa givare. Du arbetar stödjande både mot internationella regionkontor och programkoordinatorer och projektledare för programverksamhet i Sverige. Du bistår dem för att möta krav från givare och finansiärer i rapportering och revisionskrav i enskilda projekt. I din roll deltar du också aktivt i övergripande kvalitetssäkringsprocesser inom avdelningen utifrån ekonomiskt perspektiv. I din roll ingår också att arbeta med att förfina, utveckla, implementera och arbeta med efterföljelse av policyers och riktlinjer för ekonomisk uppföljning.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller flera års erfarenhet av ekonomisk uppföljning som vi bedömer som likvärdig. Du besitter en god analytisk förmåga och kan arbete självständigt såväl som i team. Du är en person som tar stort ansvar, är organiserad, strukturerad samt sätter värde i att nå mål och hålla hög kvalitet. Du har en god kommunikativ förmåga och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska då ditt arbetsspråk i första hand kommer vara engelska. Erfarenhet från internationellt biståndsarbete är meriterande. Du vill vara en del av Erikshjälpens värdegrund.
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som anställd hos oss kommer du göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti till ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Controller”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med provanställning 6 månader. Tjänsten är placerad på Erikshjälpens huvudkontor i Huskvarna.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta programchef Anders Malmstigen på telefonnummer 072-601 43 53, eller anders.malmstigen@eriksdevelopment.org
___________________________________________________________________________________________________________________________
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.
Kontaktpersoner på detta företaget
Butikschef David Åström
073-941 63 87
Butikschef Ann-Marie Andersson
0709-373327
Verkställande chef Tomas Bjöersdorff
070-2744140
Regionchef Cathrine Kylesten
0725-17 77 40
Styrelseordförande Lars Johansson
0708 - 211 331
Regionchef Kersti Danielsson
0709-37 33 24
Områdeschef Oliver Boij
0765-40 80 10
Butikschef Tomas Pettersson
0768-60 26 60
Butikschef Conny Johansson
0706-434 093
Regionchef Cathrine Kylesten
072 517 77 40