OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inwido Supply är en del av Inwidokoncernen, Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Inwido, som är noterat på Stockholmsbörsen, bedriver verksamhet i samtliga nordiska länder samt i Storbritannien, Irland, Polen och Österrike.
Inwido Supplys produktionsbolag inkluderar förbehandling, pulverlackering och bearbetning av aluminium, utveckling och tillverkning av beslag, spanjoletter, ytterdörrar samt isolerglas. Våra kunder är både interna och externa och vi finns lokaliserade i Sverige och Polen. Vi är ca 400 anställda och omsätter 555 miljoner SEK.
www.inwido.com
Vi söker någon som brinner för att vara med och utveckla våra bolag med bättre processer och finansiella kalkyler och analyser nära deras produktion. Rollen är tvådelad där du fungerar som controller på affärsområdet Inwido Supply samt som ekonomiansvarig för bolaget Steelform AB i Lammhult. Du är därmed både med och ansvarar för den spännande utvecklingen av ett lokalt bolag samt ekonomifunktionen på affärsområdesnivå. Du rapporterar till ekonomichef på affärsområdet och har ett nära samarbete med platschef på Steelform. Placeringsort är Jönköping.
Som controller ingår du i stödfunktionen på affärsområdet som ger våra bolag stöd i alla koncernekonomiska frågor med hög kvalitet och stort kundfokus. Det är en samordnande roll mellan koncern och lokala bolag med konsolideringen av bolagens prognoser och resultat samt analyser och återkoppling av avvikelser till verksamheterna. Uppdraget innebär också att identifiera och driva förbättringsarbete i våra processer där du har många kontaktytor inom koncernen.
Som ekonomiansvarig för Steelform är du en viktig roll i ledningsgruppen och arbetsleder en person på ekonomi. Du ansvarar för prognoser, månadsbokslut och rapportering samt stöttar verksamheten i analysarbete både kopplat till kalkyler som lönsamhet. Du är ett kontinuerligt stöd i ekonomiska frågor som rör investeringar, inköp och kostnadskontroll.
Vi söker dig som har en tidigare erfarenhet av att arbeta med produktkalkylering och en bakgrund inom tillverkande industri. Du har mycket goda systemkunskaper och har lätt för att navigera i integrerade affärssystem och är en duktig användare av Excel. Eftergymnasial ekonomutbildning är meriterande men inte ett krav. Då vi har verksamheter i Polen och Sverige är kunskaper i svenska och engelska ett krav.
Som person är du lösningsorienterad och målmedveten med hög kvalitet och ansvarskänsla för deadlines. Du är självgående, resultatdriven och analytisk med ett affärsmässigt verksamhetsperspektiv och en mycket god förmåga att se helhet och sammanhang. Du har en förmåga att arbeta proaktivt och du löser problem på ett effektivt och strukturerat sätt med god kommunikation och ser vikten av noggrannhet och engagemang i de löpande arbetsuppgifterna.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö, där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att påverka och bidra till Inwidos positiva utveckling.
VEM AB är specialiserade på rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar och kvalificerade specialister. För tjänsten tillämpar vi löpande urval och önskar din ansökan via vår hemsida www.vem.se dock senast 16 februari. För mer information kontakta Anette Beckman på 036-570 11 80.
Kontaktpersoner på detta företaget
LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82