OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en controller, rollen innebär att starta och förbereda utvecklingsarbetet för att senare driva de verksövergripande processerna.
Arbetsuppgifter:
- I nära samarbetet med delportföljansvariga och projektkontoren i verksamheten driva och utveckla arbetet med och arbetssätten för styrning och uppföljning av verksamhetsprojekt
- Ansvar för den verksövergripande portföljstyrningen av verksamhetsprojekten
- Inrättande av och sammankallande för det gemensamma portfölj- och projektarbetet för verksamhetsprojekt
- Hålla ihop den samlade processen av myndighetens utveckling från idebeskrivning till nyttohemtagning för verksamhetsprojekten.
- Löpande uppföljning, analys och rapportering till ledning i termer av framdrift, kostnadsutfall, och nyttorealisering
- Löpande sammanställa och utvärdera långsiktiga planer för verksamhetsprojekt och årsvisa utfall med dess konsekvenser för kommande år.
- Ansvar för det verksövergripande arbetet med resursallokering för verksamhetsprojekten.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning eller motsvarande kompetens
- Minst 7 års arbete med projekt- och portföljstyrning, företrädesvis inom komplexa verksamhets- och IT-projekt
- Minst 5 års erfarenhet av projektledning eller annan ledarskapserfarenhet.
- Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av utveckling av arbetssätt och processer i statlig verksamhet eller IT-verksamhet (uppfylls börkravet ges ett prisavdrag á 50 kr på utvärderingspriset)
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av förändringsledning inom stora organisationer i tillväxt. (uppfylls börkravet ges ett prisavdrag á 50 kr på utvärderingspriset)
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- Initiativtagande - Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
- Självgående - tar ansvar för sina uppgifter, Strukturerar själv angreppssätt och driver sina processer vidare.
- Samarbetsförmåga - arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Strukturerad- planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
- Helhetssyn
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström