OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som Controller är du delaktig i operativa affärs-, produkt- och marknadsanalyser samt med uppföljning av resultat mot prognos/budget för Cura of Sweden. Tjänsten är placerad på kontoret i Sundsvall och du kommer att ha en helhetsbild över organisationen då du arbetar nära hela ledningsgruppen och du kommer att vara en viktig del i bolaget fortsatta tillväxtresa. Är du en person som trivs i en tjänst med affärsnära analys i en föränderlig verksamhet då är du den personen Cura söker.
- Vara en naturlig del av det kommersiella arbetet inom Cura med fokus på analyser och beräkningar inför affärsbeslut - såsom analyser av sälj- och marknadsföringsstatistik.
- Ansvarig för enskilda utvecklings- och förbättringsprojekt
- Fortsatt utveckling av prognos- och budgetarbetet inom Cura
- Intäkts- och kostnadsuppföljning samt rapportering och framtagande av beslutsunderlag till ledningsgruppen
- Motpart mot ekonomiavdelning avseende ovan besluts inverkan
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har mycket god erfarenhet sedan tidigare från exempelvis e-handelsbolag och/eller startup med stor kunskap inom controlling med mycket god Excelvana. Du har ett högt personligt driv, vill se förbättringar som du självständigt driver igenom. En positiv och lösningsorienterad attityd är en självklarhet för dig.
Vidare ser vi att du har universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot redovisning, finansiering, eller motsvarande med minst 3 års relevant erfarenhet och det är starkt meriterande om du har erfarenhet från bolag inom liknande branscher eller e-handel.
Om företaget
CURA of Sweden är ett Svenskt Sundsvallsbaserat företag som grundades år 2017. Bolaget är ett entreprenörsdrivet produktföretag och arbetar främst med innovativa sovrumsprodukter som bidrar till bättre sömn. Bolagets största marknad är för närvarande Sverige men har ett långsiktigt mål att bli en global aktör inom innovativa och högkvalitativa sovrumsprodukter för bättre sömn och ökat välbefinnande. Du kommer att arbeta tillsammans med cirka 30 kollegor utspridda i Norden och med en platt organisation och öppet klimat kan den enskilde medarbetaren få ta stort eget ansvar. Som medarbetare uppmuntras du att komma med idéer och det finns goda möjligheter till personlig utveckling. En tydlig start-up känsla präglar företaget och det är högt i tak och nära till beslut.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nygren, thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten ska omgående är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!