OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20232343
Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla funktionsstödsförvaltningens inköpsorganisation? Då har du hittat rätt tjänst för dig!
I rollen som Controller har du en samordnande funktion inom ditt organisatoriska ansvarsområde och agerar bollplank till ansvariga chefer. Du arbetar i nära samarbete med förvaltningens chefer och dina kollegor i ekonomiteamet.
Som Controller med fokus på inköp kommer du att arbeta med uppföljning och kontroll av inköpsprocess samt kontroll av underlag för fakturering. Du kommer ha en kontrollerande och konsultativ roll.
Arbetet är omväxlande och socialt, du kommer att arbeta självständigt samt vara ett viktigt stöd till berörda verksamheter/chefer. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
· Analysera inköpsprocessen från inköp till avtal samt delta i utvecklingen av förvaltningens inköpsorganisation.
· Genomföra utbildningar för att öka kunskapen i organisationen
· Genomföra utredningar och kvalitetssäkra utbetalningar
· Kontakt med myndigheter och kommuner
· Omvärldsbevakning
Genom ett konsultativt och proaktivt arbetssätt gentemot verksamheterna bidrar du till god ekonomisk hushållning och verksamhetsutveckling. Du arbetar självständigt inom riktlinjer och praxis. Tillsammans med dina kollegor på ekonomienheten utvecklar du förvaltningens ekonomistyrning.
För att trivas som controller hos oss är det viktigt att vara lyhörd för verksamheternas behov och samtidigt vara trygg i sin roll.
Kvalifikationer
För att vara aktuell till tjänsten som controller hos oss har du:
• Högskoleexamen med ekonomisk inriktning om minst 180hp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom en politisk styrd organisation.
• Erfarenhet av kvalificerat arbete med inköpsprocess, internkontroll, granskning av utbetalningar och avtal.
• Mycket goda kunskaper i Office och Outlook samt vana av att arbeta i ekonomi- och verksamhetssystem. Att arbeta i Excel och att presentera information på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både i tal och i skrift ser vi som en förutsättning.
• Erfarenhet av att samordna en arbetsgrupp är meriterande.
Andra kompetenser och erfarenheter som vi tror bidrar till framgång i uppdraget är om du har en god analytisk förmåga, du är strukturerad och har ett samordnande arbetssätt gentemot chefer och medarbetare. Du agerar utifrån tillit, förtroende och transparens för att skapa förståelse för vad som behöver prioriteras och förnyas. Du har en hög kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat och konsultativt förhållningssätt där du drivs av vilja att hjälpa och leverera lösningar. Som person är självständig och initiativrik och har en god förmåga att skapa och vidareutveckla relationer, att samarbeta med andra är självklart.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Som controller hos oss blir du en del av ekonomienheten. Vi befinner oss i ett positivt utvecklingsskede och består i dagsläget av 12 medarbetare. Arbetsplatsen är centralt placerad i Malmö med bra pendlingsmöjligheter. Hos oss är det viktigt med möjlighet till utveckling. Vi är en arbetsplats som kännetecknas av god stämning, bra sammanhållning och att vi som kollegor stöttar varandra med fokus på uppdraget. Välkommen till ekonomienheten!
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsvariationer. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsvariation!
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98