OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mylan AB tillhandahåller generiska läkemedel och är ett amerikanskt företag som är noterade på New York börsen.Företaget är världens tredje största generikaföretag, med ca 12 000 medarbetare runt om i världen och en omsättning på ca 3 miljarder Euro.Läs mer om företaget på; www.mylan.com.Till det Nordiska huvudkontoret beläget i centrala Stockholm söker vi nu en driven och ambitiös Controller med inköpsansvar.Du kommer att ha en nyckelroll inom den nordiska organisationen som spänner över ett brett område.Tjänsten tillhör ekonomi och administration, som består av fyra personer.Avdelningen ansvarar för den nordiska verksamhetens redovisning, controlling och inköpsfunktion. Du kommer bl.a. att arbeta med följande: .Ansvara för Mylans finansiella rapportering..Arbeta med uppföljning, business control och analys..Cost-control..Ansvara för inköpsprocessen och förhandling med leverantörer - både nationella och internationella..Bevaka, analysera och förhandla inköpspriser..Kalkylering och nyckeltalsanalyser..Arbeta med utveckling, rutiner och kvalitetssäkring.Du är civilekonom eller motsvarande.Vi tror att du idag arbetar som Business Controller, gärna i ett medelstort företag.Du har god kunskap inom redovisning, för såväl balans- som resultaträkningen.Du är van vid att verka i en internationell miljö och det är därför viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.Om du har erfarenhet av förhandlingssituationer är detta naturligtvis meriterande. Vi ser att du vill arbeta nära affären och verksamhetsinriktat.I rollen krävs det att Du är driven, analytisk, business-minded och självständig.Då tjänsten är omväxlande är du bra på att prioritera och kan ändra fokus om detta behövs.Du har en förmåga att bygga och vårda relationer, med såväl leverantörer som interna kontakter. Mylan kan erbjuda dig ett mycket stimulerande arbete i ett internationellt företag där du kan vara med och forma din egen utveckling i kompetens, arbetsuppgifter och ansvar. Prodiem AB är ett expansivt och framgångsrikt rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och löneområdet.Vi har tre verksamhetsområden: Konsulter, Rekrytering och Outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134