OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad. Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncern genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Enheten Upphandling och Juridik innefattar två olika funktioner, juridik och upphandling. Upphandling tecknar bland annat förvaltningsövergripande ramavtal inom både varu- och tjänsteområdet. Gruppen arbetar även med att bistå andra nämnder/förvaltningar vid upphandling. Juristfunktionen har till uppgift att delta i och göra bedömningar av juridiska frågor som är av större vikt eller av principiell karaktär. Juristerna är också vägledare och rådgivare i juridiska frågor för hela kommunen och i viss mån bolagen, och är stöd åt kommunens nämnder, förvaltningar och bolag.
ARBETSUPPGIFTER
Enheten Upphandling och juridik utökar nu med en controller med inriktning inköp. Som controller på Konsult och uppdrag arbetar du med uppföljning, analys och utveckling av den egna samt andra förvaltningars upphandlingar och inköpsmönster. Du arbetar kontinuerligt med utvärdering och förbättringsarbete – att se nya möjligheter för kommunens alla verksamheter/förvaltningar i deras arbete. Att arbeta med statistik från egen verksamhet samt övriga förvaltningar är något som du ser som en självklarhet. Att arbete med egna upphandlingar ingår också i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 3-årig högskoleutbildning inom relevant område så som exempelvis ekonomi, teknik eller juridik. Alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Ett krav är att du tidigare har arbetat självständigt med olika upphandlings-eller inköpsprocesser. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med uppföljning alternativt analys av inköp.
Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
För att trivas i rollen ser vi att du är en självständig person som tycker om förbättringsarbete och trivs med att ha mycket eget ansvar. Du har lätt för att förstå din del i helheten i kommunen och du tycker om att bidra med service till din omgivning. Du trivs att arbeta i en serviceorganisation där det ställs krav på lyhördhet, flexibilitet och god kommunikation.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09