OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Löshårsföretaget Rapunzel of Sweden grundades år 2007 och har idag vuxit till ett onlineföretag med 130 mkr i omsättning och ett sextiotal anställda. Med kunder i över 60 länder står global expansion i fokus och idag är webbplatsen översatt till tio språk. Företaget använder sitt eget varumärke, Rapunzel och levererar löshår, peruker, och hårvård till människor världen över. Förutom en stor online-verksamhet, med huvudkontor i Umeå, har Rapunzel of Sweden också startat Rapunzel Store Concept. Där ingår salonger och butiker i Umeå, Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Helsingfors. Mer info hittar du på www.rapunzelofsweden.se.
Vi söker nu en Controller med inriktning på inköp och logistik till vårt huvudkontor i Umeå. Detta är chansen för dig att få arbeta i en ung och innovativ miljö, dessutom i sann tillväxtanda. Trivs du med ett snabbt tempo, där det händer saker hela tiden, med stort eget ansvar och en nyckelposition i verksamheten? Då kanske denna tjänst kan vara rätt för dig.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som controller med inriktning på inköp och logistik är en ny roll hos oss och du kommer förutom analys och projektledning att aktivt ansvara för en effektiv logistik- och inköpsprocess. Det är en mycket operativ roll där du har huvudansvar för lageroptimering, upphandling och uppföljning av transport- och distributionsavtal, men med fokus på kundupplevelse och kostnadseffektivitet. Tjänsten innebär också att du kliver in som teamledare för 6 personer på vår distributionsavdelning.
Eftersom vi verkar i en internationell miljö gäller det att ha eller skaffa sig koll på tull- och fraktregler. Du kommer att skapa, följa upp och underhålla lämpliga rutiner för intern kontroll avseende exempelvis inventering, samt framtagande och uppföljning av lämpliga KPI:er för flera områden inom bolaget. En stor del av arbetet kommer att bestå av att identifiera förbättringsprojekt, räkna på effektiva processer och sedan komma i mål med att genomföra dessa förändringar. För oss är det viktigt att upprätthålla goda relationer både internt och med våra leverantörer. Tjänsten kan därför komma att innebära resor för att träffa potentiella eller befintliga leverantörer och samarbetspartners.
Din profil
Vi tror att du är utbildad civilekonom med inriktning på finans eller logistik, alternativt civilingenjör eller motsvarande, med något eller några års arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av inköps- och logistikfrågor B2C är det mycket meriterande. Det är en stor fördel om du har vana av att arbeta med projektledning och processförbättringar. Förutom god kommunikativ förmåga på svenska, kan du uttrycka dig väl på engelska i tal och skrift. Självklart har du också god dator- och systemvana, gärna av något onlinesystem. Förhandlingsvana är meriterande.
För att passa hos oss är det viktigt att du är driftig, självgående och initiativrik, med en god social kompetens. Du är duktig på att samarbeta och samverka med andra och har förmågan att vara strategisk mitt i allt det operativa. Du är positiv och lösningsorienterad i din framtoning. Arbetsuppgifterna kräver även att du som person är noggrann, strukturerad och snabbt vill nå resultat.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Wiklund, på tfn: 0733-51 27 11. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, men absolut senast den 8 januari, via www.clockworkpersonal.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund
Johan Alm
Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm
Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman