OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Västerviks kommun fortsätter sitt arbete med att kvalitetssäkra och utveckla sina verksamheter. Kvalitets- och utvecklingsenheten har till uppgift att arbeta med kvalitetssäkring och digital utveckling inom kommunkoncernen samt mot medborgare, företag och föreningar. Arbetet sker i samarbete med kommunens förvaltningar och bolag.
Vi söker nu en kvalitetscontroller till vår kvalitets- och utvecklingsenhet.
Dina arbetsuppgifter
Denna nyinrättade tjänst innebär att du är central beställare och avtalsansvarig för Västerviks kommunkoncerns avtal för lokalvård. Du förväntas vara ett stöd för beställarna i verksamheterna vid upphandling av städtjänster.
Du följer också upp och kvalitetssäkrar avtalen. Du utformar rutiner för avvikelsehantering och andra stöddokument och är en resurs för kontaktpersonerna i verksamheterna. Du är ett bollplank internt i kvalitetsfrågor som rör i första hand lokalvård. På sikt ser vi att tjänsten kan utvecklas till andra avtalsområden.
Din kompetens
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt flerårig erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård eller ett snarlikt verksamhetsområde. Du har relevant utbildning och erfarenhet inom lokalvård i offentliga miljöer och de lagar, standarder och krav som ställs på hygien, arbetsmiljö, metoder, material och hjälpmedel. Du är även väl förtrogen med kvalitetsuppföljning inom området.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och/eller driva projekt inom området.
Du kommer vara en viktig länk mellan verksamheterna och leverantörerna och därför är det viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du har lätt för att skapa goda relationer. Du har också goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.
Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad, proaktiv och van att arbeta självständigt. För att lyckas väl i rollen krävs att du har en god administrativ förmåga och är strukturerad i ditt arbetssätt, självgående och tar stort ansvar för ditt arbete. Det är av stor vikt att du är en person som är analytisk, mål- och resultatinriktad i ditt arbete.
Du har lätt för att se helheten och strukturen i organisationer. Du är lugn och trygg i dig själv och har en god problemlösningsförmåga.
Övrigt
Då rollen kräver att du ibland reser måste du ha B-körkort och vana att köra fordon med manuell växellåda.
Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)
Varmt välkommen med din ansökan!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.