OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med redovisning? Är du även en självgående person som drivs av att ta mycket eget ansvar? Gillar du en bred roll med stor flexibilitet? Då kan detta vara ditt nästa jobb!
Just nu söker vi för kunds räkning, en erfaren controller för en visstidsanställning på inledningsvis sex månader.
Ansvarsområden
Som controller kommer du att arbeta brett med allt ifrån löpande redovisning, kundreskontrafrågor till att arbeta med budget- och prognosomfattning.
Rollen innebär att vara kontaktperson i frågor som rör kund- och leverantörsreskontra. Du kommer också att vara en viktig kontaktperson till bolagets kundtjänst som hanterar kundärenden för bland annat betalningar.
Du kommer även att arbeta med bolagets budget- och prognosprocesser.
Tjänsten är en visstidsanställning på sex månader, med chans till förlängning, hos en av våra attraktiva kunder i centrala Göteborg.
Kvalifikationer
Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har erfarenhet av redovisning.
Vi söker i första hand dig som har jobbat några år på en ekonomiavdelning i en större organisation gärna inom offentlig verksamhet och har minst 2-3 års praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Efarenhet av Agresso, Hypergene och Cognos är meriterande.
Det är viktigt att du är självgående, noggrann, serviceinriktad och systematisk i ditt sätt att arbeta. Som person har du även lätt för att bygga relationer och har förmåga att omsätta teori till praktisk handling. Känner du igen dig i den beskrivningen? Då vill vi att du hör av dig snarast.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och vi har för avsikt att genomföra intervjuer under veckorna 50-51.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2020-12-18, ansök därför så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
För information: Malin Fogelin, Rekryteringskonsult, Randstad AB, malin.fogelin@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044