OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Hög kompetens och utbildning inom aktuellt området. 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp. Kan arbeta självständigt.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult löpande med nedan arbetsuppgifter:
Rollen innebär att vara styrande och stöttande inom nedanstående områden.
- Planera prognosprocessen samt informera och kommunicera med verksamheten
- Utbilda och agera stöd i prognosläggning av projekt
- Medverka i arbetet med och kvalitetssäkra budgetar, prognoser, uppföljning och internrapportering
- Validera lämnade prognoser samt säkerställa ev. hantering/rättning
- Säkerställa att ekonomiska rutiner och riktlinjer efterlevs i organisationen
- Säkerställa/bidra till korrekthet i projektregistret i UBW/Projektverktyget, agera stöd vid upplägg av delprojektstruktur och säkerställa att den följer standard
- Hantera fördelning av övergripande kostnader i projekten (triggers)
- Hantera eventuella ombokningar i redovisningen (inkl. kostnadsföring av investeringar)
- Vara rådgivande kring investering/kostnad
- Vid behov vara föredragande av ekonomiska frågor i relevanta forum
- Utveckling av processer och arbetssätt inom området
- Sammanställa underlag för ekonomisk aktivering
- Utveckla och genomföra utbildning i projektekonomi
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande dokumenterad kompetens förvärvat på annat sätt.
- Minst två års erfarenhet som projektekonom/controller
- Kommunikativ, uttrycker sig väl i tal och skrift
- Ekonomisk förståelse och redovisningskunnig, minst två års erfarenhet från större ekonomisystem
- Minst två års erfarenhet av Office-paketet framförallt Excel
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Två års erfarenhet av att jobba med ekonomisk uppföljning i verksamhetsprojekt med IT-inslag
- Två års erfarenhet av Unit4 Business World (UBW)
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- Analytisk, strukturerad och noggrann.
- Tar egna initiativ och driver tillsammans med andra inom ansvarsområdet den utveckling som behövs inom ansvarsområdet.
- God förståelse för vad som är viktigt att följa upp och har en god förmåga att kommunicera.
- Medvetenhet av betydelse av att standardisera och ha ett processorienterat arbetssätt.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström