OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för verksamhetsstöd består av Administrativa enheten, HR-enheten samt Ledningsstaben. Din placering kommer vara på Ledningsstaben, en enhet som ger strategiskt och verksamhetsrelevant stöd till ledning och verksamhet. Staben består utöver den här rollen av en verksamhetscontroller, en ekonomicontroller, en verksamhetsanalytiker och en miljösamordnare och leds av avdelningschefen för Verksamhetsstöd.
Om jobbet
Som controller arbetar du nära verksamhetens chefer tillsammans med ekonomicontroller och verksamhetscontroller. Du arbetar brett inom controllingområdet med uppgifter som budgetering och uppföljning, att ta fram relevanta underlag och analyser och arbete med årsredovisning. Du deltar även i arbetet med verksamhetsstyrning där stöd, information och kommunikation till verksamheten är centrala uppgifter.
Att delta i och leda utvecklingsprojekt liksom att omvärldsbevaka utvecklingen inom kompetens-/ansvarsområdet ingår självklart i rollen. En annan viktig del i ditt uppdrag är arbete med verksamhetsplanering, ekonomiredovisning och årsredovisning för vår ECC-verksamhet samt att delta i utvecklingsarbetet inom denna.
Läs mer om vår ECC-verksamhet på www.konsumenteuropa.se.
Din profil
Du är utbildad civilekonom eller har annan relevant akademisk utbildning samt goda kunskaper och bred erfarenhet av styrning och stöd vad gäller verksamhetsplanering och budgetarbete. Du har också erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling inom området. Din förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, inklusive engelska inom ekonomiområdet är god. Meriterande är kunskaper om hur arbetet inom EU fungerar samt erfarenhet av projektledning.
Du är kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du har förmåga att se helhet, göra analyser, identifiera utvecklingsbehov och utvecklingsmöjligheter. Du är en drivande, ansvarstagande, strukturerad och effektiv genomförare.
Med uppdraget i fokus arbetar du lösningsorienterat och tar initiativ för att hitta nya vägar och att förenkla processer och rutiner. Du fungerar lika bra i självständigt arbete som i olika arbetskonstellationer. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Anna Stjärnhem.
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Alexandra Bergling för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2020/15
Senast den 2 juni 2020 vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00