OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
EKONOMIENHETEN är en del av Kommunstyrelseförvaltningen. Vi finns i kommunhuset vid Tappström endast 15 minuter med buss från Brommaplan, 15 minuter med färja från Slagsta i Botkyrka eller med direktbuss från Mörby station via Solna. Ekerö kommun är inne på en spännande digitaliseringsresa. I kommunhuset går färden mot den digitala arbetsplatsen där tekniken, aktivitetsbaserade arbetsplatser och vår egen verksamhetsutveckling möts. Enheten ansvarar för hela den centrala redovisningsprocessen samt att planera och på uppdrag leda arbetet i tjänstemannaorganisationen, i budget- och uppföljningsprocesserna.
Arbetsbeskrivning
Som controller inom kommunen kommer du att tillhöra ekonomienheten men ha helhetsansvar för att stadsbyggnadsförvaltningens ekonomi hanteras i enlighet med de målsättningar och direktiv som finns. Du kommer att vara en viktig del i förvaltningens vidareutveckling av kommunens stadsbyggnadsprocess. I rollen kommer du arbeta nära förvaltningschefen och ge stöd i frågor som rör verksamhetens budget, uppföljning, prognos- och utvecklingsarbete. Du kommer att ha ansvar för det övergripande ekonomiska frågorna och stödja verksamheten i överbryggningen mellan olika enheter inom förvaltningen. Du sitter med i förvaltningens ledningsgrupp med fokus på att öka kompetensen och förståelsen kring det strategiska ekonomiarbetet. Då rollen är ny finns stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till en positiv utveckling inom förvaltningen.
Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt några års erfarenhet av likvärdig roll som controller. Du har god kunskap inom projektekonomi och är van att arbeta strategiskt med ekonomi- och verksamhetsstyrning. Vi ser även att du är van att arbeta i system och behärskar Officepaketet väl. Har du tidigare arbetat med frågor inom stadsbyggnadsområdet eller i en politiskt styrd organisation ser vi det som starkt meriterande. För rollen är det viktigt med goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara analytisk och initiativrik. Du är strukturerad och noggrann och ser värdet i att leverera god kvalité i tid. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är lyhörd och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder en möjlighet till stort eget ansvar och en roll där du får vara med och bidra i den utveckling som stadsbyggnadsförvaltningen genomgår. Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. Läs mer om Ekerö kommun på www.ekero.se.
I den här rekryteringen samarbetar Ekerö kommun med Jefferson Wells. Vill du veta mer om tjänsten så kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson på telefon 08-452 33 37. Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast, men dock senast den, 10 december 2021. Välkommen med din ansökan!
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26