OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har nu en tjänst för dig som vill ta ett stort ansvar och som vill arbeta nära den dagliga verksamheten. Din gedigna erfarenhet som ekonom kommer väl till pass när du får controlleransvaret för ett område inom stenmaterial. Här får du både möjligheten att arbeta operativt samt vara med och utveckla vår verksamhet. Vi har många utmaningar framför oss men det ser du som spännande och till för att lösa.
Stenmaterial ingår i affärsområdet Industry. Vi producerar och säljer stenmaterial från grus- och bergtäkter till bygg- och anläggningsbranschen. Vi finns på en rad olika orter i hela Sverige och är uppdelade i sektorer.
Rollen som Controller
Som Controller får du på ett direkt och kommersiellt sätt möjlighet att bidra till sektorns uppsatta mål genom verksamhetsstyrning via analys, uppföljning och utveckling samt koppla operationella mätetal till finansiella mål. Du ansvarar för ekonomirapportering så som prognoser, månadsutfall, kvartalsbokslut och uppföljning av utfall, återkoppling till budget samt säkra rätt bokföring inför rapportering, felhantering och rimlighetsbedömning.
Du kommer att ha ett nära samarbete med vår Area Manager samt våra Site Managers vilket kommer att medföra en del resande ut till våra siter. Våra medarbetare kommer kontinuerligt att behöva uppdateras och utbildas i ekonomiska frågor vilket också blir en uppgift för dig som controller.
Som Controller kommer du tillhöra vår avdelning Division Controlling Stone Materials och rapportera till Manager of Department Business Control South.
Din profil
Du har en högskoleexamen och 3-5 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete i en större verksamhet. Har du en bakgrund från bygg- eller industriell verksamhet är detta meriterande.
Du är analytisk och har god förståelse samt intresse för affärens behov av ekonomiska styrmedel. Dina uppgifter genomförs bland annat med hjälp av olika digitala verktyg vilket kräver att du är van vid att arbeta med bland annat Excel och i affärssystem.
Du trivs med att arbeta självständigt men vill samtidigt tillhöra ett team med vilka du gärna både tar emot och delar kunskap med. Du vill arbeta nära den operativa verksamheten och ser det som en självklarhet att lära dig att förstå hur verksamheten fungerar och hur man gör affärer. Du delar NCC:s värderingar: Ärlighet, Respekt och Tillit.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ytterligare information
Tjänsten är ett föräldravikariat till och med september 2022, med tillträde snarast möjligt. Tjänsten är placerad vid vårt kontor i Göteborgsområdet. I tjänsten ingår resor med övernattning, B-körkort och tillgång till bil är ett krav.
Urvalet sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2021-09-12. Registrera din ansökan och CV nedan.
Kontakt och ansökan
Kontakta gärna Sector Controller South, Tomas Nilsson, på 076 521 52 84 alternativt tomas.nilsson@ncc.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans
Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.
Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.
NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35