OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Academic Work rekryterar för Hoist räkning en Controller samt en Ekonomiansvarig.Är du en engagerad och duktig person som är intresserad av att ta dig an nya utmaningar hos ett duktigt och drivet tillväxtföretag och dess medarbetare så kommer nu möjligheten att söka dessa tjänster. Hoist är ett snabbväxande företag som erbjuder högkvalitativa produkter, välkända varumärken och service till Hotellnäringen i Skandinavien och norra Europa.Hoists huvudkontor är lokaliserat i Stockholm och är idag etablerat i Sverige, Norge, Danmark, England och Ryssland med helägda dotterbolag.Hoist är också representerad genom återförsäljare i ett flertal länder.Hoist levererar produkter och tjänster speciellt anpassade för hotellbranschen.Produkter och tjänster sträcker sig från dagliga konsumtionsvaror till avancerade affärssystem och digitala interaktiva TV-system.Hoist sitter i nya fräscha lokaler i Solna. Vi rekryterar nu till två utmanande positioner inom ekonomiavdelningen.Företaget är i stark tillväxt och vi behöver omgående tillsätta dessa positioner med start i februari 2007. EKONOMIANSVARIG - Redovisning- och bokföringsansvarig.- Stötta assistenter i leverantörsreskontra-, kundreskontraarbete.- Stöd till löneadministratör.- Övrigt ekonomiarbete, Hogia, officeerfarenhet, arbeta med avtal. CONTROLLER - Sköta bokföringen - Kontoavstämningar - Skattedeklarationen - Kunna stödja ekonomiavdelningen samt ekonomiavdelningen i Norge, Danmark, Ryssland samt England.- Sammanställa rapporter, likviditetsrapporter, koncernredovisningen.- Samla in leasinglistor och utvärdera.- Kontrollera TB och analysera resultatrapporter.- Gärna tidigare erfarenhet av leasing samt kreditbedömning.Ekonomiansvarig och controller kommer att arbeta tätt ihop. Krav på person: Vi söker dig som har meriterande erfarenhet inom endera av ovanstående områden.Vi tror att du arbetat några år med kvalificerade ekonomiuppgifter och känner dig mogen för en ny utmaning där du får ta eget ansvar och möjligheterna för professionell och personlig utveckling är stora.Som person är du lugn, ordningsam, snabblärd, arbetsvillig, social och ansvarsfull.Arbetsspråket är svenska och engelska. Arbetstider 08.00-17.00.Cirka 5-10 timmar övertid/månad Ref: AM14112 Annons publicerad: 2006-12-21 Skicka dock in Din ansökan snarast då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Intresserad?Denna rekrytering görs i samarbete med Academic Work Rekrytering.För att söka denna tjänst, registrera eller uppdatera Ditt CV på vår hemsida www.academicwork.se och sök tjänsten via platsannonsen.Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl