Controller-/Redovisningsassistent till världsledande företag i Södertälje

Controller-/Redovisningsassistent till världsledande företag i Södertälje

Arbetsbeskrivning

- Vill du utvecklas i din roll som Controller-/Redovisningsassistent? Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär?

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Controller-/Redovisningsassistent till en av vår kunds enheter.

Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Urval pågår löpande så varmt välkommen snarast med din ansökan.

Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med start under januari. För rätt person finns möjligheten därefter att bli anställd direkt hos vår kund. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan.

Arbetsuppgifter:

I din roll som Controller-/Redovisningsassistent kommer du arbeta med administrativa arbetsuppgifter med inriktning både mot controlling och redovisning.

- Fakturering internt och externt
Samla in och övervaka finansiella data (t.ex. utgifter och skulder)
Analysera data, undersöka avvikelser, sammanfatta data, information och trender
Övervaka och rapportera avvikelser
Skapa olika rapporter samt agera stöd vid finansiell prognos
Förbered särskilda rapporter genom att studera avvikelser; förbereda budgetar; utveckla prognoser.
Besvara frågor om redovisningsförfaranden genom att undersöka och tolka redovisningsprinciper och bestämmelser
Administration av allmänna uppgifter och system

Är du den vi söker?
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.

Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande uppgifter. Du talar och skriver flytande på svenska & engelska samt är duktig på Excel.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-05.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2023
  • Ansök senast: 23 juni 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024