Controller sökes till Chalmers Tekniska Högskola

Controller sökes till Chalmers Tekniska Högskola

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete som Controller och en högskoleutbildning inom ekonomi? Är du intresserad av att arbeta i offentlig verksamhet?

Då kan detta vara tjänsten för dig! Ansök redan idag med CV och personligt brev.

Om enheten
Enheten Planering och uppföljning ingår i PAE, Avdelningen för Planering, Analys & Ekonomi, vilken ingår i verksamhetsstödet för Chalmers tekniska högskola. Avdelningen PAE organiserar sig idag i tre enheter; Reskontra, Planering och uppföljning samt Inköp och upphandling och har ca 40 anställda.

Vi kopplar ihop och utvecklar arbetssätt och kompetenser inom planering, redovisning och uppföljning samt ansvarar för inköp och upphandling. Inom ramen för avdelningens ansvarsområden ger vi ett samordnat stöd till såväl det strategiska som det operativa arbetet inom Chalmers ledning, institutioner, grundutbildning, forskning, forskarutbildning och styrkeområden.

Tjänsten är placerad på enheten för Planering och uppföljning (PoU). Enheten är involverad i verksamhetsplanering vad gäller framtagande av underlag och analyser till ledning, dessutom ansvarar enheten för planeringsanvisningar till verksamheten från ledningen (rektor), och utvärderingar och rapportering till Chalmers stiftelse avseende stiftelsesatsningar. Enheten ansvarar för specialistfunktioner och specialiserat stöd inom intern och extern redovisning samt skatter, avgifter och moms. Enheten bemannar också ekonomistöd till Chalmers verksamhetsstöd, grundutbildningens beställarorganisation samt styrkeområden.

Om tjänsten
Vi söker en institutionsekonom/ekonom till enheten Planering och uppföljning på ett vikariat under ca 1 års tid. Tjänsten är därmed ett konsultuppdrag på initialt 1 års tid.

Tjänsten har två huvudsakliga ansvarsområden:
1) Instituionsekonom för Institution Lokalförsörjning och Campusutveckling
2) Ekonom för Chalmers Serviceavdelning.

Arbetsuppgifterna som Institutionsekonom omfattar bl.a.
-Budget, prognos, uppföljning och bokslut
-Förmedla information till PAE vid bokslut och utfallsrapportering
-Stötta och rapportera till ledning i ekonomiska frågor

Arbetsuppgifterna som ekonom omfattar bl.a
-Stöd i ekonomiska frågor till avdelningschef chef och projektledare
-Bokslut
-Prognoser
-Budget
-Löpande bokföring

Om dig
För att kvalificera för denna roll behöver du ha:
- En högskoleutbildning inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet av arbete som Controller

Vidare ser vi gärna att du har/kan:
-Ett par års praktisk erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete inom en större organisation
-Kunna arbeta självständigt
-Vara drivande i de frågor kring ekonomin som verksamheten kräver
-Kunna se balans mellan helhet och detaljer
-Erfarenhet av arbete i större affärssystem
-God kommunikativ förmåga

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Controller | Redovisning | Ekonomi | Chalmers | Offentlig verksamhet | Adecco | Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 19 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024