Controller sökes till Humana Assistans i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Controller till Humana Assistans i Göteborg
Humana finns i hela Sverige och är uppdelat i fem regioner. Vi söker nu en affärsinriktad regional controller att arbete i två av våra regioner, Region Syd och Väst. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter

Som Regional Controller på Humana Assistans kommer du kvalitetssäkra regionens bokföring i den månatliga bokföringsprocessen för att se till att regionen utvecklas enligt företagets mål. Ytterligare uppgifter är kostnadsuppföljning och ekonomiska analyser samt budget och prognosprocesser. Du hjälper och stöttar regionchef och distriktschefer vid resultatuppföljning och åtgärdsplaner. I rollen ingår det även att löpande kommunicera med interna parter på alla nivåer samt på ett pedagogiskt vis bidra till ökad ekonomisk kunskap inom företaget. Vidare kommer du att utveckla och stödja gemensamma strategier och praxis för bolagets ekonomi samt ansvara och säkerställa att deadlines upprätthålls och underlag blir korrekta. Du ingår också i regionernas ledningsgrupper.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning och några års erfarenhet från liknande tjänst.

Som person är du bekväm med bokföring, resultatuppföljning och har fallenhet för att se helhet och tänka långsiktigt. För att lyckas i rollen krävs det att du har god kommunikationsförmåga, trivs med att arbeta självständigt, är affärsorienterad och har ett professionellt förhållningssätt. Eftersom du ingår i de regionala ledningsgrupperna är det viktigt att du är van att hantera frågor på alla nivåer och besitter ledaregenskaper.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor i ett företag som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Är du en person som har rätt erfarenhet, passar in på ovan kriterier och dessutom delar Humanas värderingar; ansvar, glädje och engagemang, bör du söka den här tjänsten!

Du rapporterar till Regionchefen med streckad linje till företagets Ekonomichef. Du är medlem i den regionala ledningsgruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning.

Placeringsort: Göteborg

Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du som söker kommer genomgå MAP och Matrigmatester.

Sista ansökningsdatum 2016-08-23

 

För mer information om tjänsten kontakta Linn Landin, linn.landin@humana.se

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 11 juli 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024