OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker en controller för för ett konsultuppdrag på sex månader. Vi söker dig som har kommunal erfarenhet som controller.
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som seniorcontroller på administrativa avdelningen har du det övergripande ansvaret för kommunens tekniska kontorets planering/budget och uppföljning/prognos. Arbetet innebär bland annat att vara ett stöd till avdelningschefer och förvaltningsdirektör i planerings- och uppföljningsprocesserna med bland annat ett ansvar för att hålla samman och utveckla kontorets verksamhetsplanering. Arbetet innefattar även olika former av operativt arbete i våra verksamhetssystem Unit4, Hypergene och Stratsys.
Utredningar ingår som en naturlig del i uppdraget precis som att vara bollplank till verksamheten och ledningen i ekonomiska frågor. Som controller på tekniska kontoret arbetar du med ständiga förbättringar, med helheten för verksamheten i fokus och med hög leverans. Du kommer även ha ett särskilt uppdrag med att kartlägga och revidera, styra upp våra processer i nära samarbete med kommunledningskontoret.
Vem är du?
• Relevant akademisk examen eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom ekonomi, med fördel inom redovisning, ekonomistyrning eller motsvarande.
• Konsulten ska minst 5 år erfarenhet som controller inom offentlig sektor.
• Konsulten ska ha minst 2 år erfarenhet som controller inom kommun.
• Har erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsstyrning (ekonomi och kvalitet).
• Ett processorienterat synsätt.
• Goda kunskaper i Excel och har lätt för att lära dig nya system.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Meriterande kompetenser
• praktisk erfarenhet av redovisning/bokföring eller ekonomistyrning
• arbetat med beslutsstödsystem
• arbetat med ekonomi/ -bokföringssystem
• arbetat med utveckling av planering och uppföljning
Personliga kompetenser:
• Resultatorienterad. Sätter upp höga mål för sig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål, gör vad som krävs för ett gott resultat.
• Analytisk. Löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö.
• Samarbetsorienterad. Anpassar sig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
• Relationsskapande. Tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med start omgående i sex månader på heltid (100%). Det finns möjlighet till förlängning i tre månader på konsultuppdraget.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52