OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM FÖRETAGET
Ekonomifunktionen på verksamheten består av 3 ekonomer (controller), 1 ekonomiadministratör samt 1 inköps- och lokalsamordnare. Den här tjänsten är ett kortsiktigt uppdrag fram till årsskiftet där behovet finns att dokumentera ner styrmodell, rutiner och liknande.
ARBETSUPPGIFTER
• Kvalificerat ekonomiarbete med förekommande uppgifter inom budget‑, prognos- och uppföljningsarbete
• Ekonomiska analyser av orsak och verkan för verksamheten.
• Ekonomiskt stöd och vägledning för verksamhetens chefer
• Dokumentera ner verksamhetens interna styrmodell och dess rutiner
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
• Högskoleexamen med ekonomisk inriktning alternativt arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat budget-, prognos och analysarbete och det är meriterade om denna kommer från offentlig verksamhet, gärna från omsorgssektorn
• God förståelse för ekonomi- och organisationsfrågor samt god pedagogisk förmåga och kan skapa ekonomisk förståelse även hos den som inte är ekonom
• Lyhörd, utåtriktad, stor samarbetsförmåga
• Analytisk och kan prioritera bland flera uppgifter
• Stor ansvarskänsla, arbetar strukturerat och driver arbetet framåt
• Van användare av Excel, erfarenheten av Agresso är meriterande
• Engagerad, trygg och flexibel
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är analytisk och duktig på att dra slutsatser. Vidare är du kommunikativ och pedagogisk och har förmågan att kunna presentera siffror och resultat på ett professionellt, lättförståeligt och övertygande sätt. Du är van vid att arbeta självgående och är driven och prestigelös i ditt arbetssätt. Du har ett affärsinriktat arbetssätt med en resultatorienterad personlighet.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/heltid/Borås
Tillträdesdag
Omgående
Information
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Har du frågor specifikt om tjänsten är du välkommen att kontakta kundansvarig rekryterare på lumnije.gashi@lernia.se.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer enligt löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson