Controller sökes till uppdrag på Chalmers

Controller sökes till uppdrag på Chalmers

Arbetsbeskrivning

Är du controller och söker nytt uppdrag? Just nu söker vi dig som är tillgänglig i februari och vill arbetat på Chalmers i Göteborg.

Arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra Enheten Planering och uppföljning ingår i PAE, Avdelningen för Planering, Analys & Ekonomi, vilken ingår i verksamhetsstödet för Chalmers tekniska högskola. Avdelningen PAE organiserar sig idag i tre enheter; Reskontra, Planering och uppföljning samt Inköp och upphandling och har ca 40 anställda.

Rollen som Controller innebär att du har två huvudsakliga ansvarsområden, 1. Instituionsekonom för Institution Lokalförsörjning och Campusutveckling samt 2. Ekonom för Chalmers Serviceavdelning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara;

• Budget, prognos, uppföljning och bokslut
• Förmedla information till PAE vid bokslut och utfallsrapportering
• Stötta och rapportera till ledning i ekonomiska frågor
• Stöd i ekonomiska frågor till avdelningschef chef och projektledare
• Löpande bokföring

Vem är du?
För att lyckas i rollen set vi att du har god förmåga att kunna arbeta självständigt. Vidare är du drivande i de frågor kring ekonomi som verksamheten kräver vidare tror vi att du har förmågan att se balans mellan helhet och detaljer.

För att vara kvalificerad för detta uppdrag ska du också uppfylla följande;

• Avslutad högskoleutbildning inom ekonomi
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• Kommunicera obehindrat i svenska och engelska

Meriterande är om du uppfyller följande;

• Kunskaper i ekonomisystemet Raindance
• Minst 3 års arbete inom ekonomi i offentlig organisation

Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) och förväntas starta i februari 2023 (gärna 10/2, men inte senare än 1/4) och löper tom. 28 februari 2024. Viss möjlighet till distansarbete. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se.

Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 23 januari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024