OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren controller som vill växa och utvecklas i ett spännande företag som ligger i framkant i sin bransch? Då kanske du är just den personen vi söker till Infobric AB.
Om Infobric
Infobric utvecklar lösningar som gör att arbetet på byggarbetsplatsen blir säkrare och effektivare, bland annat via internettjänsten Infobric Ease som förenklar och gör byggprocessen smidigare med realtidsinformation från byggarbetsplatsen. Verksamheten startade 2004 och har vuxit i snabb takt hela tiden och har vunnit flera utmärkelser, bland annat har de två år varit med på Deloitte Sweden Technology Fast 50, som rankar de 50 snabbast växande teknikföretagen i Sverige. Bland kunderna finns många av Nordens och Storbritanniens ledande byggföretag samt maskinuthyrare. Omsättningen under 2014 uppgick till 52 MSEK. Infobric har 30 anställda med huvudkontor i Jönköping samt kontor i Stockholm och verksamhet i Norge, Finland och Storbritannien. För mer information se www.infobric.se.
Infobric bedriver idag verksamheten i tre bolag - Infobric AB, Infobric AS och Infobric UK Ltd. Både den svenska och den internationella verksamheten växer snabbt vilket ställer nya krav på ekonomi- och verksamhetsstyrningen.
Arbetsuppgifter
Som controller på Infobric ansvarar du för att utveckla ekonomistyrningen till att på bästa sätt stödja ägare, styrelse och ledningens beslutsfattanden så att företaget kan utvecklas i linje med uppsatta visioner, mål och strategier.
Arbetsuppgifterna innefattar att utveckla och effektivisera ekonomi- och verksamhetsstyrningen, att upprätta rutiner och modeller för analys och uppföljning av verksamheten samt utvärdering av olika investeringar mm. Vidare ger du stöd till avdelningscheferna med exempelvis uppföljning, analys, ekonomistyrning och budget. Arbetsuppgifterna innefattar även att ta fram budget- och verksamhetsplaner, årsredovisning samt månadsrapporter tillsammans med ekonomichefen.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Jönköping, möjlighet finns även att arbeta från kontoret i Stockholm. Du arbetar parallellt med ekonomichefen och rapporterar direkt till VD.
Önskvärda kvalifikationer
Vi tror att du är civilekonom med 3- 5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, eller bakgrund och erfarenhet vi bedömer som likvärdiga. Du har en god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i tal och skrift. Du har även erfarenhet från ett eller flera affärssystem samt mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel.
Som person är du analytisk, ansvarsfull, noggrann och professionell. Du är en teamorienterad, självgående och strukturerad person som är van att arbeta mot deadlines. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För rätt person erbjuder vi ett självständigt och flexibelt arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett intressant bolag i stark tillväxt och utveckling.
Kontakt
För mer information om tjänsten vänligen kontakta Petra Lindomborg, rekryteringskonsult, 0727-164381 eller Johan Harrysson, VD Infobric, 0708-375566, e-post: johan.harrysson@infobric.se. Vi tittar löpande på ansökningarna som kommer in, välkommen att söka tjänsten via www.rekryteringshuset.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502