Controller till Äldreförvaltningen

Controller till Äldreförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Vi söker dig som utifrån ett ekonomiskt perspektiv vill vara med att bidra och stödja verksamheternas arbete för att våra äldre inom hela staden ska känna trygghet och få jämställd och likvärdig omsorg dygnet runt, året runt.

Välkommen till oss

Administrativa avdelningen består idag av 12 medarbetare och en avdelningschef. Vi är en tvärprofessionell avdelning som samlar följande funktioner för verksamhetsstöd,  ekonomi, hr, nämnd & registratur, juridik,  inköp, vaktmästeri och administration.

Du kommer vara del av ekonomifunktionen som består av ytterligare en controller och en ekonomiansvarig. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni brett inom ekonomiområdet och stöttar verksamheten i budget- och prognosarbete, bokslut, rapporter, beräkningar och analys.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en omväxlande och bred roll med möjlighet till helhetsperspektiv på ekonomi och verksamhet. Du ingå i ett mindre team med möjlighet till lärande och utveckling i arbetet samt genom stadens nätverk. Vi erbjuder dig även:

en arbetsplats och ett verksamhetsområde i ständig utveckling.
ett nyrenoverat aktivitetsbaserat kontor i centrala Älvsjö.
friskvårdsbidrag.
vinter- och sommararbetstid.
flextid.

Läs mer om våra förmåner på https://jobba.stockholm/formaner/



Din roll

Rollen är tvådelad och innefattar arbete inom både redovisning samt uppföljning och analys. Du kommer i huvudsak stötta cheferna inom Stockholms trygghetsjour och vid behov även arbeta mot övriga avdelningar och chefer.   

Som controller vid Äldreförvaltningen medverkar du i budget- och prognosarbetet. Du arbetar också med löpande redovisning samt medverkar i arbetet med månad-, tertial och årsbokslut.

Du stödjer verksamhetens chefer i att se sambanden mellan verksamhet, personal och ekonomi så att ekonomin blir ett verktyg för chefen att driva en verksamhet på bästa sätt. Du förser förvaltningens chefer med ekonomirapporter och presentationer samt har ett ansvar för att bevaka sakfrågor och bedriva utveckling inom ditt ansvarsområde.  




Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

examen med ekonomisk inriktning från högskola eller universitet eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig
några års erfarenhet av arbete med löpande redovisning samt månad-, tertial och årsbokslut.
god kunskap i redovisning
god erfarenhet av arbete i Excel

Det är meriterande om du har:

erfarenhet av arbete med budget och prognos
goda kunskaper i Agresso




I den här rollen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och bedömer följande personliga förmågor under processens gång;

Vi söker dig som är trygg och självgående i ditt redovisningsarbete och på ett naturligt sätt kan kliva in och ta initiativ till att bidra till utveckling, exempelvis avdelningens budget- och prognosarbete.

Då rollen är bred behöver du ha en god samarbetsförmåga och kunna växla fokus för att kunna se och möta behovet hos cheferna du stöttar. Du är uppmärksam, tillmötesgående och det faller sig naturligt för dig att hitta lösningar och du bidrar gärna till att utveckla din och andras kompetens.

Du har lätt för att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. För rollen är det viktigt att du är analytisk, noggrann och van vid problemlösning.

  

Din ansökan utan ett personligt brev

Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor gällande kompetens och erfarenhet ovan som du får besvara på i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Du behöver alltså inte förbereda något personligt brev.




Övrigt

Sista ansökningsdag är 10e november.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024