OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du controller med tidigare erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor? Då är du kanske den person vi söker!
Om uppdraget
Vi söker nu en driven controller till Arbetsförmedlingen. Detta är ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående och kommer sedan pågå under 6 månader. Tjänstens omfattning är på heltid och arbetet genomförs under kontorstid på plats i Arbetsförmedlingens lokaler.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta brett med sedvanliga arbetsuppgifter som controller. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att stötta ledningsgrupper med ekonomisk analys, uppföljning och rapportering samt ansvara för intern information och utbildning. Vidare ansvarar du för rapportering och analys av utfall till budgetansvariga chefer.
Andra arbetsuppgifter som ingår är:
- Medelsfördelning, budget och prognos
- Beslutsstöd vid investeringar och uppföljning av investeringar
- Samordning och processledning
- Uppföljning av IT-kostnader
- Stöd till produktägare
Utöver ovannämnda arbetsuppgifter kommer du arbeta med finansieringsfrågor, IT-investeringar, business case, nyttor, nyttorealiseringar och ta fram finansiella beslutsunderlag. För att passa i denna tjänst ser vi att du har god förmåga att arbeta självständigt samt driva processer framåt.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning om minst 180 hp med ekonomisk inriktning
- Minst 3 års erfarenhet som controller
- Tidigare erfarenhet som IT-controller i en större organisation
- Goda kunskaper inom IT och digital utveckling
- Kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office
Vi söker dig med kunskaper i analysverktyg (till exempel QlikView och Insikt) samt kunskaper i ekonomisystem (Agresso, U4, Raindance, Visma). Vidare är det ett krav att du har erfarenhet av redovisning på statlig myndighet samt ekonomistyrning inom offentlig sektor/statlig myndighet.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 4/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076-013 22 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson