OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
På Södermalm bor ca 21 000 personer som är 65 år eller äldre, vilket är vår målgrupp.
Av dessa har ca 3 500 personer någon form av biståndsbedömd insats, i första hand enligt socialtjänstlagen. Beställarenhetens uppdrag är att bevilja rätt stöd och insatser, på ett sådant sätt att den äldres tillvaro präglas av hög kvalitet, trygghet och självbestämmande.
Hos oss på beställarenheten arbetar idag 65 medarbetare. Enheten leds av en enhetschef och tre biträdande enhetschefer. Vi är en lärande organisation som löpande följer upp resultat och använder dessa för att göra förbättringar.
Vill du jobba i en strategisk och omväxlande roll med fokus på kvalitetsarbete, målstyrning och systematisk uppföljning av utförarinsatser? Motiveras du av bidra till att våra äldre invånare ska få de bästa insatserna? Får du energi av att samarbeta och vara ett bollplank till andra? Om du dessutom har en socionomutbildning och erfarenhet av biståndshandläggning eller chefsuppdrag, då kan du vara den vi söker!
Ditt uppdrag
Som controller har du en central funktion och arbetar med beställarenhetens övergripande kvalitets- och verksamhetsuppföljningsfrågor. Till exempel ansvarar du för att följa upp vidtagna åtgärder utifrån kontroller och granskningar. Du, tillsammans med ytterligare en controller, ingår i avdelningens ledningsgrupp som leds av enhetschef tillsammans med tre biträdande chefer. Din uppgift är främst att stödja cheferna, och i vissa fall även biståndshandläggarna, i det systematiska kvalitetsarbetet. Du medverkar i verksamhetsplaneringsarbetet och bidrar aktivt till att verksamhetens mål uppnås. Du tar fram, sammanställer och analyserar statistik samt rapporterar statistiken till stadens äldreförvaltning och andra myndigheter. Du kommer, tillsammans med enhetens andra controller, utveckla och driva enhetens arbete med felaktiga utbetalningar.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- gedigen erfarenhet av biståndshandläggning inom till exempel äldreomsorg eller socialtjänst och/eller chefserfarenhet inom samma område.
- god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
- god digital kompetens.
Det är meriterande om du har erfarenhet av stadens sociala system Paraplyet.
Vi söker dig som är mål- och resultatorienterad, har en god analytisk förmåga och ett gott självledarskap. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god samarbetsförmåga och vara utvecklingsinriktad. Då rollen har inslag av att förklara saker för andra är det också en fördel om du har en pedagogisk ådra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Mer om Södermalms stadsdelsförvaltning
Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad. Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna.
Stadsdelsförvaltningen har nya och moderna lokaler på Virkesvägen i Hammarby sjöstad.
Södermalms stadsdelsförvaltning tillämpar vinter- och sommararbetstid och har ett flextidsavtal. Som medarbetare har du möjlighet till friskvård och du kan köpa stadens motions- och simhallskort till subventionerat pris samt erbjuds ett friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Vi erbjuder också semesterväxling, det vill säga möjlighet att byta semesterlönetillägg mot fler semesterdagar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.