OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
Dialect levererar IT- och telefonilösningar till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom connected car. Dialect bildades i augusti 1995 under gemensamt varumärke. Idag är vi en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB. Vi är 550 anställda och omsatte en miljard kronor under 2015. Huvudkontoret finns i Solna och med 45 kundcenter från Boden till Malmö är vi etablerade över hela landet. I Strängnäs ligger Dialects Shared Service center som sköter ekonomiadministrationen för 16 av Dialects lokala företagscenter. För närvarande arbetar 8 personer på kontoret i Strängnäs som är centralt beläget i trevliga lokaler.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär mycket kontakt med flera olika funktioner på huvudkontoret samt med dina medarbetare i ekonomifunktionen. Du kommer också vara ett stöd till verksamheten och Dialects lokala Regionsförsäljningschefer.
Att vara Controller hos Dialect Shared Service Center innebär ett självständigt arbete och ansvar där det ges utrymme att både leverera med hög kvalitet samt utveckla funktionen.
Dina övergripande ansvarsområden är
* Lager, redovisning, avstämning, värdering, inventeringskoordinator
* Analys och uppföljning
* Ansvar för analys och framtagande av försäljningsunderlag
* Verksamhetsplanarbete
* Utveckling av bolagets rutiner och processer
Rollen som Controller innebär en del resor i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som har civilekonomexamen eller annan likvärdig utbildning samt några års erfarenhet från kvalificerat arbete inom redovisning. Du har mycket goda redovisningskunskaper, erfarenhet av rapportering, budget- och prognosarbete. Du är en van användare av Officepaketet och har främst goda kunskaper i Excel. Erfarenhet ifrån att arbeta i Pyramid och/eller Qlickview är meriterande.
För att lyckas i denna roll är du en driven och ansvarstagande person som har förmågan att driva ditt arbete framåt på egen hand. Du har ett flexibelt förhållningssätt och ser positivt på företagets expansion och de förändringar samt projekt som följer därav. Att arbeta både strukturerat och lösningsfokuserat är för dig en självklarhet. Du har en god analytisk förmåga och lätt för att skapa dig en god överblick för helheten i ditt arbete. Som person är du en engagerad och prestigelös i din framtoning. Rätt person i denna roll har stora möjligheter att utvecklas i takt med den planerade tillväxten av företaget.
Om vårt företag
OnePartnerGroup, Sveriges ”lokalaste” rekrytering och bemanningsföretag, är en svenskägd koncern med huvudkontor i Jönköping. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 900 konsulter hittills verksamma på ett 20-tal orter, från Norrköping i norr till Malmö i söder. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se
För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Kilpeläinen på telefon 073-364 98 10.
Urval sker löpande så ansök redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kilpeläinen
Magnus Bagge
Anna Kilpeläinen
Magnus Bagge
Anna Kilpeläinen
073-364 98 10