OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Myndigheten erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända. E-hälsomyndigheten erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e- hälsa. På myndigheten arbetar ungefär 350 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Arbetsgivare: Novare Bemanning.
Är du controller på jakt efter nästa uppdrag? Har du även tidigare erfarenhet från IT-verksamhet? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en controller till e-hälsomyndigheten i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en controller till e-hälsomyndigheten i Stockholm.
I rollen som controller hos myndigheten kommer att bli en viktig del i deras arbete. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara inom följande områden: budget, prognoser och uppföljning. Även andra uppgifter inom controlling kan förekomma.
För att trivas i rollen så söker vi dig som är trygg i dina kunskaper. Du arbetar analytiskt och strukturerat för att nå uppsatta mål. Du trivs i arbete med andra och har lätt för att kommunicera.
Krav för tjänsten
Gymnasium eller likvärdig utbildning
genomgått utbildning inom aktuellt område
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
erfarenhet av statlig redovisning
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna lämna en referens på ett liknande uppdrag.
Meriterande krav för tjänsten
relevant universitets- eller högskoleutbildning
erfarenhet av controllerarbete inom IT-relaterad verksamhet hos statlig myndighet.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under perioden 2024-12-02 tom 2025-04-01, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm möjlighet till distansarbete finns efter ök. Resor i tjänst kan förekomma.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-11-20. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.