Controller till Ekonomiavdelningen, enheten för de gemensamma avdelningarna

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad. Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som controller innebär bl.a. att:
• ge stöd till avdelningarnas chefer beträffande budget, prognos och uppföljning
• ta fram underlag till budget och bistå vid verksamhetsplaneringen
• följa upp, analysera och rapportera ekonomiskt resultat
• ta fram prognoser och upprätta kalkyler
• ta fram och bereda ekonomiska beslutsunderlag

KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom ekonomi
• flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från annan statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
• god erfarenhet inom det ekonomiadministrativa området
• erfarenhet av att arbeta med stora volymer
• goda kunskaper i Excel och officepaketet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift


MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av affärssystemet Agresso


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarstagande och resultatinriktad. Dessutom krävs analytisk förmåga och intresse för utvecklingsfrågor. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga såväl som en god pedagogisk förmåga.

ÖVRIGT
Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Anställningen kräver svenskt medborgarskap


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig HR-konsult.


Varmt välkommen med din ansökan senast den 22 augusti 2016!



POLISMYNDIGHETEN
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Ekonomiavdelningen, som är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten ansvarar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet. Det finnas en regional ekonomienhet per polisregion med ansvar för den ekonomiska planeringen och uppföljningen för respektive region. En motsvarande funktion finns även för avdelningarna.


Ekonomienheten för de gemensamma avdelningarna ansvarar för den ekonomiska uppföljningen av de Nationella avdelningarna inom Polismyndigheten. Arbetet innebär ett nära samarbete med avdelningarnas chefer på olika nivåer, men också med övriga ekonomienheter inom myndigheten.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024