Controller till Ekonomiavdelningen, Region Väst

Controller till Ekonomiavdelningen, Region Väst

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en driven controller som är kommunikativ och trivs att samarbeta med olika yrkesgrupper! Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet. Samtidigt som ditt arbete är med och bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Enheten för finansiell styrning ansvarar för att myndigheten har en korrekt och rättvisande ekonomisk redovisning. Därutöver svarar enheten för arbetet som ska säkerställa att myndigheten hushåller väl med statens medel genom effektiva och ändamålsenliga processer för medelsfördelning, uppföljning, prognoser samt nyttoanalyser. Vi är just nu inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Vi är idag ca 160 medarbetare och är placerade på flera orter.

Ekonomiavdelning Väst ger stöd i finansiell styrning till Polisregion Väst som omfattar Västra Götaland och Halland län. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden och ett antal regionala enheter. I polisområdena finns lokalpolisområden, som är kärnan i polisverksamheten. Gruppen består i dag av 10 medarbetare som har placering på olika orter i regionen. Din placering kommer att vara i Borås där du kommer stödja cheferna i Polisområdet Älvsborg. Eftersom du kommer jobba med flera delar i Regionen kommer tjänsten att innebära visst resande.

Finansiell styrning är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Läs mer om ekonomiavdelningen här

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med finansiell styrning i nära samarbete med såväl kollegor som med budgetansvariga chefer på olika nivåer. Arbetet utförs med hög grad av självständighet och omfattar huvudsakligen budgetering, uppföljning, analys och prognos.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat ansvar för:
• Budget- och prognosprocess
• Uppföljning och analys av avvikelser mot budget
• Månatlig rapportering till budgetansvariga chefer.
• Upprätta kalkyler och ta fram finansiella beslutsunderlag
• Löpande förbättringsarbete
• Ad hoc analyser

Andra arbetsuppgifter kan även förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig,
• Några års aktuell erfarenhet av arbete som ekonomicontroller/motsvarande,
• God förmåga att uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift samt
• Goda kunskaper i Excel.

Vi ser det som meriterande om du dessutom har:
• Erfarenhet av att delta i eller driva förändrings- och utvecklingsarbeten, gärna inom digitalisering
• Erfarenhet av större/komplexa affärssystem som t.ex. UBW
• Erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer, gärna inom offentlig sektor
Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara analytisk, strategisk och ha en god pedagogisk förmåga, då du i dialogen med budgetansvariga chefer behöver kunna förklara ekonomiska samband. Du agerar professionellt och uppskattar växlingen mellan de olika arbetsuppgifterna som uppdraget innebär. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och vill att du har intresse för digital utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Borås

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xx 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

5 november 2024

Erfaren controller till kommunal kund!

Erfaren controller till kommunal kund!

4 november 2024