OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en Controller omgående till Enköpings kommun för ett konsultuppdrag på ett halvår!
Om uppdraget
Tjänsten är ett konsultuppdrag som beräknas starta omgående och ska pågå i ett halvår med möjlighet till förlängning. Omfattningen är 100% med placering centralt på Kommunledningsförvaltningen. Det kommer finnas möjlighet till distansarbete på 50%.
Kommunens ekonomifunktion finns centralt på Ekonomi- och kvalitetsavdelningen på Kommunledningsförvaltningen. Inom avdelningen finns tre enheter; Controllerstöd, Ekonomistöd samt Styrning och analys. Denna tjänst är placerad inom enheten Controllerstöd som består av cirka 15 controllers och ekonomer. Enhetens medarbetare jobbar mot kommunens övriga förvaltningar. Du kommer att rapportera till enhetschef tillika avdelningschef.
Dina arbetsuppgifter
Uppskattningsvis kommer 50% av tiden att ske med renodlade controller-uppgifter dvs budget, uppföljning och prognos av driftsbudget inom en förvaltning. Resterande 50% av tiden kommer att ske för uppföljning och prognos av investeringsprojekt inom en annan förvaltning.
Kvalifikationer:
För att vara kvalificerad för rollen bör du ha följande kompetenser och erfarenhet:
- eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- minst 5 års erfarenhet som Controller
- erfarenhet av MS Office och särskilt Excel
- erfarenhet och kunskap av Agresso
För att axla rollen är det meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete med projekt
- erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
- erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
Vi söker dig som är driven och duktig på att skapa goda relationer. Vi ser vidare att du är kommunikativ och utvecklingsinriktad. Du är strukturerad i ditt arbete och kan se helheten.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2021-10-06.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson