OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en Controller med erfarenhet av att hantera processer och system? Har du även ett intresse för HR och utveckling? Då kan det vara dig vi söker till vår kunds uppdrag.
Detta är ett konsultuppdrag på deltid med en tjänstgöringsgrad på 80 procent i 6 månader med start omgående. Kontoret ligger centralt i Stockholm city.
Om jobbet
Som Controller ansvarar du för att följa upp och utveckla personalbudgeten samt budget och prognos för HR avdelningen. Du rapporterar till HR-chefen och ingår i ett HR team på fyra personer. Kontoret ligger centralt i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bistå med ekonomisk information gentemot ledning och andra intressenter i verksamheten
- Ta fram HR-nyckeltal för analys och utveckling
- Delta i bokslutsarbetet
- Ansvara för att upprätta årsredovisning för personalkostnader
- Delta i en systemimplemetering där du blir en länk mellan HR och Ekonomi
Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 5 år. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för siffror, processer och system samt har mycket goda kunskaper i Excel. Vi förutsätter att du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Som person är du analytisk, strukturerad och engagerad med en stark vilja att ständigt utveckla och förbättra. Vidare är du nyfiken och lösningsorienterad med mycket eget driv.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-10-31.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88