OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad, kan arbeta självständigt och har förmågan att ta egna initiativ för att hitta lösningar till utveckling och effektivisering av ekonomihanteringen? Har du ett strukturerat arbetssätt med god förmåga att planera ditt arbete och trivs med att ha många olika uppgifter samtidigt? Se då till att ansöka till tjänsten som Controller redan idag! Vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Visar du på vilja och engagemang erbjuds du varierande och stimulerande arbetsuppgifter på en dynamisk arbetsplats med internationell prägel. Här finns goda möjligheter till egen utveckling och förmånliga arbetsvillkor. Verksamheten arbetar aktivt för en trivsam arbetsmiljö där medarbetare ges möjlighet till delaktighet. Anställningen är tidsbegränsad på heltid under 11 månader för att täcka en föräldraledighet.
Du kommer att ingå i institutionens ekonomigrupp och på avdelningsnivå hantera budget, bokslut, analyser och prognoser för en av institutionens forsknings- och utbildningsavdelningar. I rollen blir du ett viktigt stöd i ekonomifrågor till avdelningschefer och till forskare, det är därför av stor vikt att du kan kommunicera ekonomifrågor på ett sätt som skapar engagemang och förståelse inom organisationen. Under institutionsekonomens ledning kommer du också att arbeta med att utveckla och driva institutionens ekonomiska processer och strukturer.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Upprätta budget och prognoser för institutionens verksamheter inom forskning och utbildning
* Upprätta ekonomisk projektkalkyl för forskningsansökningar till externa finansiärer och kalkyler för uppdragsverksamheter
* Utföra löpande uppföljning av utfall för institutionens externfinansierade projekt i jämförelse med budget och prognos
* Rapportera finansiell information till projektens finansiärer
* Stötta forskare i arbetet med bidragsansökningar
* Ge avdelningschefer och projektledare rådgivning i ekonomiska frågor
* Säkerställa en hög servicenivå som utförs i enighet med interna och externa krav och regelverk
* I tjänsten ingår även ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom lönekonteringar, omföringar, transfereringar av bidrag, rekvirering av bidrag och kontraktadministration.
VI SÖKER DIG SOM
Serviceinriktad, kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ för att hitta lösningar att utveckla och effektivisera ekonomihanteringen. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för andra människor och trivas med att samarbeta.
Krav för tjänsten
* Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig
* Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet
* Har jobbat med likvärdiga arbetsuppgifter i ca 2-3 år
* Innehar god datorvana
Meriterande för tjänsten
* Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom universitet och/eller högskola och annat arbete inom offentlig verksamhet
* Kunskap i Word & Excel, samt de ekonomisystem som Göteborgs Universitet använder som Agresso, Prisma och Hypergene
* Erfarenhet av projekt samt erfarenhet från universitetssektorn
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 11 månader
* Placering: Göteborg
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om institutionen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231