OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en controller för ett spännande uppdrag inom äldreförvaltningen till Hallstahammar kommun.
Om uppdraget
Till ett uppdrag med start 240102 och i minst 4 månader med möjlighet till förlängning söker vi en controller.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att stötta äldreförvaltningen med budget, redovisning och uppföljning, samt ge stöd i ekonomiska frågor till verksamhetsansvariga. Du kommer arbeta centralt på ekonomi- och finansenheten som är organiserad under kommunstyrelsen. Som controller rapporterar du direkt till ekonomichefen.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom ekonomi
- Goda kunskaper i redovisning
- Minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Meriterande
Erfarenhet av arbete inom politiskt styrda organisationer och erfarenhet från bemanningsekonomi är meriterande. Det är även meriterande om du tidigare jobbat med kommunal ekonomi med inriktning äldreomsorg.
Du är noggrann, analytisk och självständig. Du ska även vara strukturerad samt ha en god kommunikativ förmåga. Kund sätter även stort värde på lyhördhet och servicekänsla.
Hallstahammars kommun använder Visma Affärslösningar, så erfarenhet av detta system är meriterande. Vidare har du god datorvana och är väl förtrogen i Microsoft Office i synnerhet Excel. Du är även intresserad och har lätt för att lära dig nya IT-system.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 231215
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson