Controller till internationellt företag i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Presentation

Just nu söker vi en Controller till vår kund som är ett internationellt företag beläget i Eskilstuna. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig ett år med start 15e september. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

I din roll som Controller kommer dina arbetsuppgifter bl a bestå av:

- Sammanhållande av redovisningen inom enheten
- Ansvarig för bokslut för enheten
- Utföra analyser av resultaträkning inklusive materialvarians samt övriga rörelseintäkter och -kostnader
- Utför analyser på balansräkningen
- Finansiell KPI reporting till ledningen
- Ansvarig för att ta fram finansiella rapporter i företagets rapportsystem
- Support och controlling inom företagets sälj/marknadsföringsområde.

Utbildning/erfarenhet

Du som söker har en relevant ekonomisk högskoleutbildning, exempelvis med inriktning mot ekonomistyrning/redovisning. Vidare har du flera års erfarenhet av självständigt bokslutsarbete.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Det är starkt meriterande om du dessutom har arbetat praktiskt i SAPs ekonomimodul. Det är även meriterande om du arbetat i Hyperion/ESSBASE. Du har ett genuint intresse för siffror och mycket goda kunskaper i excel.

För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person som motiveras av att driva ditt arbete framåt. Du är organiserad, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med övriga kollegor i teamet.


Vi erbjuder dig

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 29 juni 2015

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024