Controller till kommun i söderort

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Till vår kund söker vi en analytisk och självgående controller. Du kommer att arbeta inom en kommun i moderna, ljusa lokaler i söderort, som du tar dig till på under 30 minuter från T-centralen. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå under ett år, med möjlighet till förlängning eller rekrytering för rätt person.

Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Som ekonom är du med och skapar förutsättningar och rutiner för en korrekt och effektiv ekonomisk hantering. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av ekonomistyrning, analyser och utredningsuppdrag på en av kommunens förvaltningar. Uppdraget kommer att handla om att planera, driva och analysera budget samt ekonomiska utfall . För att kunna utföra ditt uppdrag på ett bra sätt, behöver du ha en god förståelse för bokföring och redovisning. Arbetet innebär många kontakter med verksamheternas chefer och andra budgetansvariga. Stöd och utbildning ingår också som en naturlig del i det dagliga arbetet.

Din profil

Vi tror att rätt person för uppdraget har en ekonomisk examen på högskolenivå, gärna med inriktning mot redovisning/finansiering, alternativt någon annan form av eftergymnasial utbildning. Du har några års erfarenhet av liknande arbete och behärskar det självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet och/eller erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning. Goda datorkunskaper i Excel, Powerpoint och Word är en självklarhet. Erfarenhet av Aditro är meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad och initiativrik, samtidigt som du är positiv, social och serviceinriktad. Vi värdesätter din förmåga och inställning att vilja utvecklas och lära nytt. Det är även viktigt att du är ansvarstagande, trygg i dig själv och självständigt kan driva utvecklingsarbete. Du har god analytisk och pedagogisk förmåga med vana att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser också att du ar prestigelös och gärna hjälper till där det behövs.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 13 april 2015

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024